17 ارديبهشت 1398 - 14:27
معاون گمرک خبر داد؛

امتیازات جدید برای ترخیص کالاها از بنادر و گمرکات

معاون فنی گمرک گفت: امتیازات جدیدی برای ترخیص کالاها از بنادر و گمرکات در نظر گرفته شده که تعدادی از آنها امروز ابلاغ می‌شود.
کد خبر : ۹۹۶۹۵
گمرک

به گزارش خبرنگار ایبِنا، مهرداد جمال ارونقی درباره دستورالعمل جدید گمرک برای کاهش رسوب کالا در گمرکات اظهار داشت: هشت پیشنهاد از طرف وزیر امور اقتصادی و دارایی در جهت کاهش رسوب کالا در بنادر و گمرکات به رییس جمهوری ارائه شد که درخصوص ۶ پیشنهاد تصمیم‌گیری شده است.


وی افزود: یکی از موارد رسوب کالا به این دلیل بود که بعد از اظهار کالاها به گمرک ردیف تعرفه ۸ رقمی آن با بررسی گمرک تغییر می‌کرد که در این موارد ابلاغ شد که اگر شرح تجاری کالا ثابت باشد اما کد تعرفه تغییر کند۷ اقدامات اصلاحی در گمرک انجام شود و نیاز به ارجاع به وزارت صمت نباشد.


ارونقی ادامه داد: حدود سه هزار اظهارنامه از سال گذشته بلاتکلیف بودند و با توجه به اینکه فرآیند اصلاح ثبت سفارش ممکن است، چندین ماه طول بکشد تفویض اختیار به گمرک انجام شد که نسبت به ترخیص کالا بدون ثبت سفارش اقدام شود که این امر اجرایی شده است.


معاون فنی گمرک تاکید کرد: در صورتی که شرح تجاری کالا تغییر کند، برای ابطال و اصلاح ثبت سفارش به وزارت صنعت، معدن و تجارت ارجاع می‌شود. ارونقی خاطرنشان کرد: تصمیماتی نیز درباره کالاهای با ثبت سفارش بانکی، کالاهای دارویی و کالاهایی که محدودیت ماندگاری دارند گرفته شده که دستورالعمل آن امروز ابلاغ می‌شود.


برچسب ها: گمرک ترخیص کالا
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر