18 ارديبهشت 1398 - 12:48

افزایش ۳۰۰۰ واحدی شاخص تالار شیشه‌ای

شاخص بورس در پایان معاملات روز جاری با رشد ۳۱۴۶ واحدی به ۲۱۱ هزار و ۳۴۳ واحد رسید.
کد خبر : ۹۹۷۳۴
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، آمار معاملات بورس نشان می دهد که همه  شاخص های بورس در پایان داد و ستدهای امروز با رشد دسته مواجه شدند.


افزایش شاخص ها


بر اساس آمارهای معاملاتی، روز جاری همه شاخص های بورس با رشد مواجه شدند به طوری که شاخص کل با ۳۱۴۶ واحد رشد معادل ۱.۵۱ درصد به ۲۱۱ هزار ۳۴۳ واحد، شاخص قیمت «وزنی - ارزشی» با ۹۰۳ واحد افزایش معادل ۱.۵۱ درصد به ۶۰ هزار ۶۸۹ واحد، شاخص کل «هم وزن» با ۷۱ واحد رشد معادل ۰.۱۷ درصد به ۴۳ هزار و ۳۳۶ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با ۵۰ واحد افزایش، معادل ۰.۱۷ درصد به ۳۰ هزار و ۱۶۶ واحد، شاخص آزاد شناور با ۲۹۶۶ واحد صعود، معادل ۱.۲۷ درصد به ۲۳۶ هزار و ۹۴۳ واحد، شاخص بازار اول با ۲۸۶۵ واحد افزایش معادل ۱.۸۳ درصد به ۱۵۹ هزار ۶۱۰ واحد و شاخص بازار دوم با ۳۷۰۴ واحد صعود معادل ۰.۹۳ درصد، به ۴۰۲ هزار و ۴۳۰ واحد رسید.


 نمادهای تاثیر گذار


از سویی دیگر امروز ۷ نماد «فولاد با ۴۰۶ واحد، فملی با ۲۴۷ واحد، کچاد با ۲۲۴ واحد، کگل با ۲۲۰ واحد، رمپنا با ۱۷۹ واحد، وامید با ۱۵۹ واحد، و فارس با ۱۵۷ واحد» رشد، بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس بر جای گذاشتند.   


نوسان شاخص صنایع


این گزارش می افزاید، امروز شاخص های صنایع تالار شیشه ای نیز با رشد مواجه شدند به طوری که شاخص صنایع «فنی مهندسی با ۶۸ واحد صعود معادل ۵ درصد به ۴ هزار و ۸۳۶ واحد، منسوجات با ۱۲۲ واحد افزایش معادل ۴.۹۹ درصد به ۴۲۲ هزار و ۴۸۵ واحد، کانه فلزی با ۱۸۲۱ واحد رشد معادل ۴.۸۳ درصد به ۵۲ هزار و ۴۲۴ واحد، زراعت با ۶۲۲ واحد افزایش معادل ۴.۵۹ درصد به ۶ هزار و ۵۷۳ واحد، حمل و نقل با (۱۵۸) واحد افت، معادل (۲.۸۶) درصد به ۵ هزار و ۳۷۹ واحد، سایر مالی با (۱۰۷) واحد کاهش معادل (۳.۶۱) درصد به ۲ هزار و ۸۶۵ واحد، خودرو با (۱۰۰۵) واحد افت معادل (۳.۶۴) درصد به ۲۶ هزار و ۵۹۹ واحد» رسید.


بیشترین افزایش قیمت ها


در عین حال نگاهی به آمارهای معاملاتی امروز بازار سهام مشخص می کند: قیمت سهام نمادهای «چکاوه، غگل، خلنت، فنورد، غاذر، شخارک و فجر» بیشترین افزایش قیمت و نمادهای «سقاین، سیلام، فجام، سشمال، غچین، سفارس و خودرو» بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زدند.


به این ترتیب، در پایان داد و ستدهای روز جاری بورس، در ۳۸۲ هزار نوبت معاملاتی، ۴ میلیارد و ۹۵۹ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۱۲ هزار و ۸۳۹ میلیارد تومان در بورس معامله شد و ارزش بازار به ۸۱۱ هزار و ۱۳۴ میلیارد تومان رسید.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها