19 ارديبهشت 1398 - 09:15
مردم آگاه باشند؛

کلاهبرداران بدنبال سرقت اطلاعات رمز یکبار مصرف با تماس تلفنی

قائم مقام مدیرعامل آسان پرداخت ازفعالیت کلاهبرداران برای سرقت اطلاعات رمز دوم یکبار مصرف با تماس تلفنی خبر داد و تاکید کرد: شهروندان به هیج عنوان اطلاعات رمز یکبار مصرف را در اختیار دیگران قرار ندهند.
کد خبر : ۹۹۷۳۹
کلاهبرداری آنلاین

به گزارش ایبنا، مهدی شهیدی در خصوص ضرورت استفاده از رمزهای یکبار مصرف در شبکه بانکی و پرداخت گفت: همان طور که مشخص است رمز یکبار مصرف برای استفاده در یک بازه زمانی مشخص و کوتاه معتبر است.


وی افزود: بر اساس ابلاغیه بانک مرکزی اگر زمان استفاده از رمز یکبار مصرف به اتمام برسد دیگر این رمز معتبر نیست و در نتیجه نمی‌تواند مورد سوء استفاده نیز قرار گیرد.


شهیدی در پاسخ به این پرسش که بهره گیری از رمز یکبار مصرف تا چه میزان می تواند امنیت در تراکنش های اینترنتی را برقرار کند، یادآور شد: رمز یکبار مصرف به دلیل اینکه حدود یک دقیقه اعتبار دارد، از امنیت بالایی برخوردار است اما نکات مهمی در این خصوص باید مورد توجه هموطنان قرار گیرد.


قائم مقام مدیرعامل شرکت آسان پرداخت خاطرنشان کرد: بانک ها از طریق پیامک، فراخوانی برای مشتریان برای دریافت رمز یکبار مصرف ارسال کرده اند. در واقع بانک ها با ارسال این پیامک ها به مردم اطلاع داده اند که برای فعال سازی و دریافت رمز دوم یکبار مصرف بسته به نوع سیاست هر بانک باید به سایت یا شعب بانک مراجعه کنند.


وی افزود: البته روش فعال سازی رمز یکبار مصرف دوم در هر بانک با توجه به سیاست های آن طراحی شده و متفاوت از دیگری است.


شهیدی تاکید کرد: در این بین موضوع مهمی که مشتریان بانک ها باید به آن توجه کنند، این است که به تلفن‌هایی که مشخصا با هدف راهنمایی برای فعال سازی رمز یکبار مصرف دوم با آنها برقرار می شود و اپراتور در این تماس‌ها  از آنها در خواست می‌کند پیامکی که حاوی رمز یکبار مصرف دوم است و از سمت بانک برای آنها ارسال شده را بخوانند، توجه نکنند.


وی خاطر نشان کرد: اطمینان دارم هیچ بانکی برای فعال سازی رمز دوم یکبار مصرف دوم با مشتریان خود تماس تلفنی برقرار نمی‌کند و اطلاعات حاوی رمز یکبار مصرف که از سمت بانک برای آنها فرستاده می شود را طلب نمی کند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر