21 ارديبهشت 1398 - 10:19

افت یک درصدی آیفکس در هفته سوم اردیبهشت ماه

اطلاعات منتشر شده داد و ستدهای هفته سوم اردیبهشت ماه حاکی از افت یک درصدی آیفکس، شاخص معاملات در فرابورس است.
کد خبر : ۹۹۷۸۵
فرابورس

به گزارش ایبِنا، حجم معاملات در مجموع بازارهای فرابورس در هفته معاملاتی منتهی به ۲۰ اردیبهشت‌ماه ۹۸ به ۱۱ هزار و ۹ میلیون ورقه رسید که این حجم از معاملات ۳۸ هزار و ۵۶۹ میلیارد ریال ارزش داشت؛ این میزان از حجم و ارزش معاملاتی که حاکی از به‌ ترتیب ۲۹ و ۱۲ درصد افزایش نسبت به هفته گذشته بود در بیش از یک میلیون نوبت معاملاتی میان معامله‌گران جابه‌جا شد.


بر اساس این گزارش، شاخص کل که هفته جاری را با در پیش گرفتن سیر صعودی آغاز و ارتفاع ۲.۶۶۵ واحدی را نیز لمس کرده بوده، در نهایت در پایان هفته با ایستادن در سطح ۲.۶۰۵ واحدی اُفت هفتگی یک درصدی را تجربه کرد و بازدهی آن از ابتدای سال ۹۸ به ۱۵ درصد رسید.


ارزش معاملات


همچنین در این ۵ روز معاملاتی ۷۷۷ میلیون سهم به ارزش دو هزار و ۷۱۲ میلیارد ریال در بازار اول جابه‌جا شد که بیانگر میزانی از کاهش نسبت به هفته گذشته بود. در بازار دوم نیز ۵ هزار و ۲۴۱ میلیون سهم به ارزش ۱۵ هزار و ۸۱۱ میلیارد ریال دادوستد شد که متغیرهای حجم و ارزش در این بازه زمانی در این بازار به‌ترتیب ۷۱ و ۴۴ رشد کردند.


بازار پایه


به‌علاوه، دیگر بازار سهام فرابورس در این هفته معاملاتی از معامله ۴ هزار و ۷۸۹ میلیون سهم میزبانی کرد که ارزش این حجم از معاملات در بازار پایه به ۱۱ هزار و ۵۱۲ میلیارد ریال رسید که در مقایسه با عملکرد هفته پیش این بازار افزایش یافته است.


معاملات اوراق بدهی


در سمت دیگر بازار، مجموع ارزش معاملات اوراق بدهی، اوراق تسهیلات مسکن و صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله (ETF) در بازار ابزارهای نوین مالی در این مدت به ۸ هزار و ۵۳۵ میلیارد ریال رسید؛ این میزان از ارزش در دادوستد ۲۰۱ میلیون ورقه رقم خورده است و برخلاف متغیر ارزش، حجم معاملات در این بازار ۱۷ درصد نسبت به هفته پیش از آن رشد کرده است.


صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله


نگاهی به آمار معاملات به تفکیک این بازار بیانگر رشد ۹ ۱۰ درصدی حجم و ارزش معاملات اوراق تسهیلات مسکن و معامله ۴۳۰ هزار ورقه از این اوراق به ارزش ۲۱۳ میلیارد ریال و نیز رشد ۱۸ درصدی حجم و کاهش یک درصدی ارزش معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله (ETF) نسبت به هفته گذشته است. این در حالی است که ۶ میلیون و ۶۱۰ هزار ورقه متعلق به اوراق بدهی به ارزش ۵ هزار و ۴۵۲ میلیارد ریال نیز در این بازه زمانی معامله شده است.


در نهایت، گروه‌های فلزات اساسی و محصولات شیمیایی با در اختیار گرفتن ۲۱ و ۱۲ درصد از ارزش معاملات خُرد در بازارهای اول، دوم، پایه و SME همچنان صدرنشین جدول ارزش معاملات خُرد بازار سهام و اختیار سهام فرابورس هستند که در هفته جاری این ارزش به ۲۹ هزار و ۴۱۷ میلیارد ریال رسید.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر