22 ارديبهشت 1398 - 17:20

انتشار پیش‌نویس الزامات، ضوابط و فرآیندهای اجرایی چک الکترونیکی

مستند پیش‌نویس «الزامات، ضوابط و فرآیندهای اجرایی چک الکترونیکی» به منظور آگاهی و کسب نظر کارشناسان و صاحبنظران منتشر شد.
کد خبر : ۹۹۸۵۹
بانک مرکزی

به گزارش ایبِنا به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، در راستای اجرای تبصره ذیل ماده (۱) «قانون اصلاح قانون صدور چک» مصوب مورخ سیزدهم آبان‌ماه یکهزار و سیصد و نود و هفت مجلس شورای اسلامی مبنی بر الزام بانک مرکزی به تمهید و تامین مقدمات گردش چک‌های الکترونیکی در کشور، مقرر است زیرساخت لازم جهت صدور و تبادل چک الکترونیکی، مبتنی بر امضاء الکترونیکی در اختیار مشتریان شبکه بانکی کشور قرار گیرد. 


بر همین اساس مستند پیش نویس تهیه شده با عنوان «الزامات، ضوابط و فرآینـدهای اجرایی چک الکترونیکی»، ضمن معرفی سامانه چک الکترونیکی، به تبیین دامنه خدمات سامانه مزبور می‌پردازد. رویکرد اصلی سامانه فوق، به حداقل رساندن مخاطرات و کاستی‌های موجود در فرآیندهای چک کاغذی و ارائه روشی امن و در عین حال ساده برای مشتریان و بانک‌ها است.
مستند پیش نویس «الزامات، ضوابط و فرآیندهای اجرایی چک الکترونیکی» برای آگاهی و کسب نظر کارشناسان و صاحبنظران منتشر گردیده تا ظرف یک ماه آینده نظرات علاقه مندان در خصوص آن به آدرس ps.info@cbi.ir ارسال شود. بانک مرکزی از ارائه هرگونه نظر و پیشنهاد و نکته در خصوص این پیش‌نویس استقبال می‌کند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر