23 ارديبهشت 1398 - 10:16
قیمت‌ طلا تثبیت شد؛

چشم بازار جهانی طلا به نتیجه مذاکرات چین و آمریکا

قیمت طلا در بازارهای جهانی تحت تاثیر اخبار مربوط به بن‌بست مذاکرات میان آمریکا و چین، بدون تغییر خاصی بلاتکلیف باقی ماند.
کد خبر : ۹۹۸۷۲
طلا

به گزارش ایبِنا به نقل از رویترز، هر اونس طلا در بازار آسیا با ۰.۱ درصد افزایش قیمت معادل ۱۲۸۶.۵۹ دلار داد و ستد می‌شود. در بازار معاملات آتی آمریکا نیز هر اونس طلا با ثبات قیمت همراه بود و در سطح ۱۲۸۷.۹ تثبیت شد.


این درحالی است که گزارش‌های روز یکشنبه از به بن‌بست رسیدن مذاکرات آمریکا و چین بر سر اختلاف تجاری حکایت می‌کرد و درحالیکه دولت آمریکا خواستار تغییر در قوانین چین شده، از سوی دیگر پکن اعلام کرده است حاضر نیست هیچ اقدامی که منافعش را تامین نکند در دستور کار قرار دهد.


وضعیت بازار جهانی طلا درحالی آخرین تحولات تجاری آمریکا و چین را رصد می‌کند که نظرسنجی هفتگی از فعالان بازار طلا در ابتدای این هفته نشان داده بود کارشناسان وال استریت و سرمایه‌گذاران درباره روند قیمت طلا در هفته جاری دچار دودستگی بوده‌اند.


کالین سیژینسکی، استراتژیست ارشد بازار در شرکت مدیریت دارایی SIA در این باره می‌گوید: قیمت طلا از نظر فنی وضعیت بهتری پیدا کرده و اندکی بالا رفته اما حقیقت این است که با توجه به ریسک و نوسان، طلا واقعاً افزایش پیدا نکرده و تورم پایین مانده است.


به نظر می‌رسد که تشدید تنش‌های تجاری، فعلاً روند نزولی طلا را متوقف کرده اما هنوز دشوار است پیش بینی کرد قیمت طلا در کوتاه مدت چه روندی پیدا می‌کند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر