23 ارديبهشت 1398 - 16:55

نفتکش‌های اماراتی و سعودی سوختند؛ قیمت نفت بالا رفت

قیمت نفت در بازار جهانی روز دوشنبه با افزایش نگرانی‌ها درباره احتمال وقفه در عرضه نفت در منطقه خاورمیانه افزایش یافت.
کد خبر : ۹۹۹۰۹
نفتکش

به گزارش ایبِنا به نقل از رویترز، با انفجار برخی نفتکش های اماراتی و افزایش نگرانی از احتمال وقفه در عرضه نفت منطقه خاورمیانه، بازارهای جهانی نفت واکنش نشان داده و شاهد افزایش قیمت معاملات آتی نفت بوده‌ایم.


قیمت نفت‌خام برنت دریای شمال به ۷۱ دلار در هر بشکه رسیده که ۳۸ سنت بالاتر از آخرین معاملات پیشین خود است. از سوی دیگر، هر بشکه نفت‌خام سبک شیرین آمریکا (وست تگزاس اینترمدیت) ۶۱ دلار و ۷۳ سنت معامله می‌شود که هفت سنت بالاتر از قبل است.


رسانه‌های اماراتی و عربستانی روز گذشته اعلام کردند که ۴ نفتکش این دو کشور در آب‌های امارات و در نزدیکی بندر فجیره در دریای عمان "هدف عملیات خرابکاری" قرار گرفته‌اند که گرچه تلفات انسانی یا زیست محیطی نداشته اما آسیب‌های جدی به بدنه این کشتی‌ها وارد شده است.


دولت امارات درباره جزئیات و علل این حادثه اطلاعات بیشتری نداده و تنها اعلام کرده که تحقیقاتی را در این خصوص آغاز کرده است. وزیر انرژی، صنایع و منابع معدنی عربستان نیز اذعان کرد، روز یکشنبه برابر با ۱۲ مه ۲۰۱۹ دو نفتکش سعودی نیز هدف "عملیات خرابکارانه" قرار گرفتند.


خالد فالح وزیر انرژی‌، صنایع و منابع معدنی عربستان امروز (دوشنبه) اذعان کرد، این دو نفتکش در مسیر خود در حال عبور از خلیج فارس و در آب‌های اقتصادی امارات در نزدیکی الفجیره بودند که مورد "تعرض و هدف عملیات خرابکارانه" قرار گرفتند. در حالی که یکی از آنها در مسیر برای حمل نفت سعودی از بندر راس تنوره بود و قصد داشت نفت را برای شعبه آرامکو در آمریکا برساند.


عربستان و امارات در جایگاه اول و سوم اوپک از لحاظ میزان تولید کنونی نفت قرار دارند.


برچسب ها: نفت نفکشها
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر