24 ارديبهشت 1398 - 08:00

مدیریت صحیح منابع و مصارف بانکی از الزامات بانکداری توسعه‌ای است

مدیرعامل بانک توسعه تعاون ضمن برشمردن اهداف و ویژگی‌های بانکداری توسعه‌ای مدیریت صحیح چرخه منابع و مصارف بانکی را از الزامات اصلی این بانکداری دانست.
کد خبر : ۹۹۹۱۳
حجت الله مهدیان

به گزارش ایبِنا به نقل از روابط عمومی بانک توسعه تعاون، رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل بانک توسعه تعاون ظهر امروز در جلسه کمیته منابع و مصارف این بانک گفت: تدوین، راهبری و ارائه سیاست‌های حاکم بر تجهیز منابع سپرده‌ای و غیر سپرده‌ای و همچنین هدایت کلان و راهبردی جریان تسهیلات اعطایی در کمیته منابع و مصارف بانک انجام می‌شود و از این حیث می‌توان گفت کمیته منابع و مصارف آگاه و مسلط بر کلیه جریانات و چرخه کلان منابع بانک می‌باشد.


 وی ادامه داد: ازجمله رسالت‌ها و وظایف این کمیته، مراقبت از جریانات مالی بانک می‌باشد و این کمیته با هدایت صحیح این چرخه، می‌تواند بسترساز عملیات پایدار و اثرگذار بانکداری توسعه‌ای باشد.


مهدیان همچنین خاطرنشان کرد: با تدابیر اتخاذشده در سطوح سیاست‌گذاری و با عملکرد همکاران در سطح اجرایی، بانک توسعه تعاون شرایط حضور و مشارکت در طرح‌های توسعه‌ای، حمایتی و اشتغال آفرین دولت را اکتساب نموده است و برای حفظ این شرایط، تلاش‌های لازم با بهره‌گیری از همه ظرفیت‌های موجود برای بانکداری پویا و فعال ادامه خواهد داشت.


 وی در این رابطه افزود: در صورت افزایش همکاری دستگاه‌های اجرایی زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بانک توسعه تعاون، این بانک می‌تواند اهداف و شاخص‌های توسعه‌ای موردنظر را محقق نموده و منابع موردنیاز را باکیفیت بهتر تجهیز قیمت تمام‌شده کمتر و متقابلاً به‌صورت برنامه‌ریزی‌شده، هدفمند و موثر بااعتبار سنجی دقیق و نیازسنجی کارشناسانه و واقعی در اختیار فعالان بخش تعاونی کشور و در جهت تقویت تعاون گران و تولیدکنندگان در بخش‌های مختلف اقتصادی قرار گیرد.


رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل بانک توسعه تعاون با اشاره به لزوم نظارت کافی بر عملکرد استان‌ها گفت: مجموعه مدیریتی بانک در ستاد همیشه نزدیک‌ترین ارتباط را با مدیریت‌های استانی برقرار نموده‌اند و با برگزاری جلسات مستمر با مدیران واحدهای صف، عملکرد آن‌ها با توجه به شاخص‌های هدف‌گذاری شده دائماً در حال رصد است و تلاش داریم مشکلات و موانع واحدهای صف را درراه رسیدن به شاخص‌های توسعه‌ای بانک برطرف نماییم.


همچنین عباس نجفی عضو هیئت‌مدیره بانک توسعه تعاون در این جلسه گفت: ازجمله تکالیف واحدهای صف و ستاد در بانک، برقراری رابطه سازنده و دوجانبه با جامعه تعاون، فعالان تجاری و مشتریان خرد می‌باشد و برای توسعه عملیات بانکی، تعداد مشتریان بانک و به‌تبع آن ارائه خدمات مناسب باید به‌صورت مستمر در حال افزایش باشد.


 وی ادامه داد: برای حفظ سطح مناسب فعالیت بانکی، باید سطح همکاری سازنده با مشتریان حقیقی و حقوقی کنونی افزایش یابد و همچنین مشتریان جدید نیز باهدف افزایش ضریب خدمات‌رسانی مدنظر قرار گیرد.


شایان‌ذکر است کمیته مصارف و منابع بانک توسعه تعاون باهدف رصد و مراقبت از جریان‌های مالی بانک به‌صورت مستمر با حضور اعضای هیئت‌مدیره و مدیران ستادی مرتبط برگزار می‌گردد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر