24 ارديبهشت 1398 - 14:49

پیشنهاد تشکیل کمیته مشترک ایجاد کانال پولی ایران و جمهوری چک

نایب رییس و جمعی از اعضای هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران در دیدار با هیات تجاری جمهوری چک، پیشنهاد تشکیل کمیته مشترکی برای بررسی ایجاد کانال پولی بین دو کشور را مطرح کردند.
کد خبر : ۹۹۹۵۵
اتاق تهران

به گزارش ایبِنا از روابط عمومی اتاق تهران، اعضای هیات تجاری جمهوری چک که به سرپرستی معاون وزارت صنعت و تجارت جمهوری چک، با حضور مسئولانی از وزارت خارجه این کشور و اتاق بازرگانی مشترک چک و ایران به تهران سفر کرده‌اند، در نشست با نمایندگان بخش خصوصی در اتاق تهران، آخرین تحولات مربوط به مناسبات اقتصادی دو کشور را مورد بحث و بررسی قرار دادند.


سیدمحمد اتابک، نایب‌ رئیس اتاق تهران در این دیدار، نیز با توضیحاتی در خصوص اقتصاد و بازار ایران، یکی از ظرفیت‌ های همکاری میان دو کشور را صنایع فلزی و معدنی عنوان کرد و گفت: با وجود همکاری ‌های دیرینه دو کشور به ویژه در بخش‌ های صنعتی و معدنی، در شرایط کنونی سطح مناسبات نیاز به احیای روابط بانکی و یافتن مسیری مطمئن برای نقل‌ و ‌انتقالات پولی دارد.


وی از آمادگی اتاق تهران برای شناسایی و معرفی بنگاه ‌های طرف همکاری با جمهوری چک و کمک به بهبود در روابط تجاری دو کشور خبر داد.


همچنین، فریال مستوفی عضو هیات نمایندگان و رییس مرکز خدمات مشاوره سرمایه‌ گذاری اتاق تهران در این دیدار توضیحاتی در خصوص عدم اجرای اینستکس پس از گذشت چندین ماه از امضای آن ارائه داد و خواستار تشکیل کمیته ‌ای ویژه میان دو کشور برای بررسی راه‌ های احیای مراودات بانکی میان دو طرف شد.


محمدرضا بهرامن، عضو هیات نمایندگان اتاق تهران و رییس خانه معدن ایران نیز با اشاره به ظرفیت‌ بالای معادن و صنایع معدنی در ایران، یکی از زمینه‌ های توسعه همکاری‌ های اقتصادی دو کشور را صنایع معدنی عنوان کرد.


همچنین علی نقیب دیگر عضو هیات نمایندگان اتاق تهران نیز که به نمایندگی از صنایع بخش خصوصی در این نشست حضور داشت، بازار دو کشور را مکمل یکدیگر عنوان کرد و یادآور شد که بخش‌خصوصی دو کشور می ‌توانند سهم اصلی در همکاری‌ های اقتصادی و تجاری دو طرف داشته باشند.


استفانک چومبا، سفیر جمهوری چک در تهران، در این نشست از علاقمندی و آمادگی شرکت ‌های چک برای همکاری با ایران خبر داد و تصریح کرد: هیات تجاری جمهوری چک طی چند روز حضور در ایران، مذاکرات تجاری خود با بنگاه‌ های بزرگ، کوچک ‌و ‌متوسط ایران و نیز برخی بخش‌های دولتی را ادامه می‌ دهد.


یان کاوان، رییس اتاق بازرگانی مشترک چک و ایران نیز با اشاره به اینکه هیات اعزامی جمهوری چک برای توسعه مناسبات اقتصادی این کشور با ایران به تهران سفر کرده است، یادآور شد که علاوه بر توسعه مراودات در حوزه‌های صنعتی و معدنی، در بخش گردشگری نیز فرصت‌های زیادی برای این همکاری‌های وجود دارد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر