24 ارديبهشت 1398 - 16:52

رشد ۱.۹ درصدی آیفکس

آیفکس در پایان معاملات روز جاری فرابورس با ۱.۹ درصد افزایش همراه شد.
کد خبر : ۹۹۹۵۹
99

به گزارش ‌ایبِنا، در چهارمین روز این هفته معاملاتی یک میلیارد و ۵۸۵ میلیون ورقه به ارزش بیش از ۶ هزار و ۴۸۶ میلیارد ریال در مجموع تمامی بازارها میان معامله‌گران دست‌به‌دست شد و شاخص کل نیز با نزدیک به ۲ درصد افزایش در پایان معاملات در سطح ۲۵۸۸ واحدی قرار گرفت.


نمادهای تاثیرگذار


بر اساس این گزارش، شاخص کل که سیر صعودی امروز خود را از همان دقایق ابتدایی معاملات آغاز کرده بود، در نهایت با ثبت رشد ۴۸ واحدی در پله ۲۵۸۸ واحدی قرار گرفت. در رشد امروز آیفکس، اهرم مثبت و حدود ۷ واحدی نماد «زاگرس» بیش از سایر نمادها موثر بود و نمادهای «کگهر»، «هرمز» و «مارون»  در رده‌های بعدی قرار گرفتند.


بازار اول و دوم


همچنین رصد معاملات سهام در دو بازار اول و دوم در روزی که گذشت بیانگر جابه‌جایی ۷۲۴ میلیون سهم به ارزش ۲ هزار و ۵۵۲ میلیارد ریال در مجموع معاملات این دو بازار است که نماد «ذوب» در این میان بیشترین حجم و ارزش معاملاتی را به خود اختصاص داد. به‌علاوه، نماد شرکت بازار دومی تولید برق ماهتاب کهنوج، «بکهنوج»، به دلیل برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام در روز شنبه ۲۸ اردیبهشت در پایان معاملات امروز متوقف شد.


بازار پایه


در ادامه، در بازار پایه که امروز شاهد توقف نماد معاملاتی شرکت صنایع تولیدی اشتاد ایران یعنی «تشتاد» به دلیل برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام در روز شنبه ۲۸ اردیبهشت‌ماه بود، نیز ۵۶۵ میلیون سهم به ارزش یک هزار و ۶۲۰ میلیارد ریال دست‌به‌دست شد.


همچنین شرکت سخت آژند در نماد «ثاژن» بازار پایه تابلو ج در گروه انبوه سازی، املاک و مستغلات زیر گروه املاک و مستغلات با ملک خود یا لیزینگ شده به عنوان دویست و سی و نهمین نماد معاملاتی از تاریخ ۲۳ اردیبهشت‌ماه ۹۸ در فهرست اوراق بهادار بازار پایه در ج شد.


بازار ابزارهای نوین مالی


از طرف دیگر، در بازار ابزارهای نوین مالی امروز ۲۶ میلیون ورقه به ارزش ۲ هزار و ۹۲ میلیارد ریال در قالب معاملات اوراق بدهی، اوراق تسهیلات مسکن و صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله (ETF) دادوستد شد.


در نهایت، در پذیره‌نویسی شرکت بیمه زندگی باران که از امروز در در بازار سوم فرابورس آغاز شده است، بیش از ۱۰۱ میلیون سهم به ارزش بیش از ۵۰ میلیارد ریال‏ معامله شد و حقوقی‌ها بیش از ۹۴ درصد در سمت خرید مشارکت کردند.


برچسب ها: فرابورس آیفکس
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر