25 ارديبهشت 1398 - 13:42

شرط ارائه خدمات بانکی با «رسید ثبت نام کارت ملی جدید»

ارائه خدمات بانکی با رسید ثبت نام کارت ملی هوشمند به شرطی که مشتری بانک همزمان دارای کارت ملی سابق خود هم باشد، بلامانع است.
کد خبر : ۹۹۹۹۶
توزیع اسکناس نو در آستانه عید غدیر

به گزارش خبرنگار ایبِنا، یکی از دغدغه افرادی که برای دریافت کارت ملی هوشمند ثبت نام کرده اند آن است که آیا می توان با رسید ثبت نامی خود، از خدمات بانکی استفاده کنند یا نه؟ اخیرا اعلام شده که به علت عدم امکان صدور کارت های ملی جدید به دلایل مختلف، بانک ها مکلف به پذیرش «رسید ثبت نام کارت ملی هوشمند»  به جای کارت ملی هوشمند شده اند.


با این حال، یاسر مرادی کارشناس حقوق بانکی در این زمینه می گوید: ارائه خدمات بانکی به افراد دارای رسید ثبت نام کارت ملی هوشمند که همزمان دارای کارت ملی سابق هم باشند، بلامانع است و در غیر این صورت امکان ارائه خدمات به این دسته از افراد وجود ندارد.


به گفته وی، افرادی که کارت ملی سابق خود را مفقود کرده اند یا برای اولین بار نسبت به دریافت کارت ملی اقدام می کنند یا به هر دلیلی کارت ملی را همراه ندارند، فعلا نمی توانند به صرف ارائه رسید ثبت نام کارت جدید نسبت به دریافت خدمات بانکی اقدام کنند.


این کارشناس حقوق بانکی در توضیح این موضوع اظهار داشت: دلیل این موضوع آن است که کد رهگیری این رسید قابلیت استعلام از سامانه ثبت احوال را ندارد و امکان جعل آن نیز وجود دارد. مرادی خاطرنشان کرد: با توجه به مشکلات موجود، پیش بینی می شود سازمان ثبت احوال به زودی در قسمت استعلام کد سریال کارت ملی، امکان استعلام کد رهگیری «رسید ثبت نام کارت جدید» را ایجاد کند که مراتب متعاقبا توسط سخنگوی این سازمان اعلام خواهد شد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر