25 ارديبهشت 1398 - 13:45
سرپرست مدیرعامل ایران کیش مطرح کرد؛

چالش صنعت پرداخت با تامین کاغذ و دستگاه کارتخوان

سرپرست مدیرعامل شرکت کارت اعتباری ایران کیش گفت: افزایش هزینه ارز باعث شده تا تامین دستگاه کارتخوان و کاغذ کارتخوان به بحران و چالش‌هایی جدی در صنعت پرداخت تبدیل شود.
کد خبر : ۹۹۹۹۹
پیمان طبری

به گزارش خبرنگار ایبِنا، پیمان طبری، سرپرست مدیریت عامل شرکت کارت اعتباری ایران کیش  در نشست خبری این شرکت با اشاره به دستاوردهای ایران کیش در پنج سال اخیر گفت: ایران کیش در برخی شاخص‌ها رتبه اول و دوم را به خود اختصاص داده و به دنبال حفظ و افزایش سهم بازار هستیم؛ همچنین ایجاد شبکه فروش و خدمات را در دستور کار قرار داده ایم تا بتوانیم سهم از بارا را توسعه دهیم.


وی افزود: در پنج سال گذشته بسترهای فنی و نیروی انسانی ارزشمندی برای ایران کیش ایجاد شده و در آینده به روند کسب و کارهای نوین و فناوری‌های روز دنیا نگاه ویژه‌ای داریم تا از این ظرفیت‌ها برای ارائه خدمات جدید استفاده کنیم.


سرپرست مدیریت عامل شرکت کارت اعتباری ایران کیش  با بیان این که پات تمرکز اصلی ایران کیش است، اظهار داشت: یکی از مهمترین پروژه‌های در دستور کار ایران کیش، اپلیکیشن پات است که با بروزرسانی جدید خدمات بیشتری به آن اضافه شده است. همچنبن در سال ۹۸ در حوزه کارتخوان به دنبال توسعه هستیم و در سایر ابزارها توسعه را با جذب مشتری در دستور کار داریم.


طبری تاکید کرد: پرداخت خرد یکی از دغدعه‌های مهم بانک مرکزی و شاپرک است و به دنبال ارائه خدمات مناسب در حوزه پرداخت خرد هستیم تا بتوانیم مشکل پرداخت خرد را با استفاده از ظرفیت کیف پول و ابزارهای نوین رفع کنیم تا هزینه این دسته از تراکنش‌ها کاهش پیدا کند.


سرپرست مدیریت عامل شرکت کارت اعتباری ایران کیش در پاسخ به خبرنگار ایبِنا، درباره توسعه زیرساخت دستگاه‌های کارتخوان گفت: با توجه به افزایش قیمت ارز، تجهیز و توسعه شبکه کارتخوان اقدامی بسیار مشکلی شده و باید از سایر ظرفیت‌ها به منظور افزایش جذب تراکنش استفاده شود.


وی همچنین در خصوص برنامه ایران کیش برای mPOS گفت: در حوزه موبایل پوز ۱۵ هزار دستگاه را در شبکه ارائه دادیم و دستاورد مطلوبی به دست آوردیم که باعث شده تا نسبت به سایر رقبا رتبه خوبی دریافت کنیم و در لیست سه شرکت برتر بخش کارتخوان‌های موبایلی قرار بگیریم؛ مهمترین مسئله در خصوص این ابزار این است که  با توجه به تحریم و افزایش قیمت دستگاه‌های کارتخوان انتطار داریم، کارتخوان‌های موبایلی در شبکه پرداخت مورد توجه قرار گیرد که در همین راستا با افزایش جذابیت بازار تیراژ عرضه نیز افزایش پیدا می‌کند؛ موضوع مهم این است که در حوزه کارتخوان بحران داریم و نوسازی و توسعه شبکه بسیار سخت است که در همین راستا تعمیر دستگاه‌های معیوب و استفاده از دستگاه‌های جدید که در سال گذشته در شبکه خریداری شده را در دستور کار قرار دادیم.


طبری درباره رویکرد این شرکت برای کاغذ در صنعت پرداخت اظهار داشت: هزینه کاغد افزایش بسیار زیادی پیدا کرده و فکر اساسی باید برای این مسئله کرد چرا که هزینه شرکت‌ها را افزایش داده و تامین آن نیز با مشکل روبرو است؛ ضروری است تا رسید الکترونیک از سوی بانک مرکزی ابلاغ شود و سیستم قضایی نیز رسید الکترونیک را بپذیرد تا مشکل کاغذ به عنوان یک بحران رفع شود.


وی با اشاره به راهکار پیامک تصریح کرد: در حال حاضر پیامک هزینه بیشتری از رسید دارد و باید اپراتورها در این زمینه کمک کنند؛ ایران کیش به دنبال حرکت برای ارائه رسیدهای دیجیتالی خاص است.


طبری درباره اقدامات ایران کیش در حوزه رسید کاغذی به خبرنگار ایبِنا گفت: هم اکنون رسید پذیرنده اجباری نیست و کاغذ از ۹ به ۵ رسیده است تا مصرف کاغد کاهش پیدا کند؛ البته این مقدار یک سانت کمتر از میزان اعلام شده استاندارد شاپرک یعنی ۶ سانت است که البته موارد استاندارد شاپرک رعایت شده و همین یک سانت برای شرکت در مصرف کاغذ حیاتی بوده و باعث می‌شود هزینه‌ها کاهش چشمگیری داشته باشد.


سرپرست مدیریت عامل شرکت کارت اعتباری ایران کیش در پاسخ به خبرنگار ایبِنا در خصوص نگاه ایران کیش به کارمزد در شبکه پرداخت تصریح کرد:  در حوزه کارمزد باید منتظر تصمیم بانک مرکزی باشیم؛ پرداخت‌های خرد اگر نیاز مشتری باشد قطعا استفاده می‌شود اما حجم تراکنش‌های کمتر از ۲۵ هزار تومان با توجه به وضعیت افزایش قیمت‌ها در کشور کاهش چشمگیری داشته است؛ تعیین تکلیف کارمزد باید از سوی بانک مرکزی به صورت جدی پیگیری شود و در عین حال شرکت‌های پرداخت باید به سمت درآمدزایی از منابع بدون کارمزدی حرکت کنند.


طبری در پاسخ به این پرسش که انتظار ایران کیش از میزان تراکنش‌ها با اجرایی شدن الزامات رمز دوم یکبار مصرف اظهار داشت: بررسی نشان می‌دهد که با توجه به موضوع پرداخت‌های اینترنتی و عدم اطلاع رسانی شبکه بانکی،  سطح تراکنش‌های درگاه‌های IPG ( درگاه اینترنتی) و تراکنش‌های موبایلی تا حدودی کاهش پیدا کند یا حداقل رشد کمتری داشته باشد؛ اعتقاد دارم باید رمز دوم یکبار مصرف به صورت آسانتر در اختیار مشتریان شبکه بانکی قرار گیرد تا مشکلی در شبکه پرداخت و دسترسی به خدمات بانکی و پرداخت برای مردم ایجاد نشود.


همچنین در این نشست، شهره آقابابایی، مدیر پروژه پات گفت: اپلیکیشن پات در حال حاضر ۴۲ سرویس را ارائه می‌دهد و با توجه به این که در آینده صنعت پرداخت متعلق به محصولات این چنینی است، ایران کیش در زمینه پات تمرکز کرده است.


وی با اشاره به دستاوردهای پات گفت: پات جایزه دکتر نوربخش به عتوان مهمترین جایزه صنعت پرداخت در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی به دلیل ارایه خدمات به روشندلان دریافت کرد. مدیر پروژه پات با اشاره به خدمات جدید این اپلیکیشن افزود: پرداخت عوارض آزادراهی، امکان دریافت امتیاز اعتبار بانکی با سیستم احراز هویت قوی و ایمن، همکاری با دو اپراتور جدید مخابراتی تله کیش و شاتل موبایل و پرداخت فطریه از جمله خدمات جدید اپلیکیشن پات است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر