20 خرداد 1398 - 18:52

موافقت مجلس با بررسی اولویت‌دار رسیدگی به بودجه شرکت‌های دولتی

نمایندگان مجلس با بررسی اولویت‌دار طرح رسیدگی به بودجه شرکت‌های دولتی موافقت کردند.
کد خبر : ۱۰۰۷۶۸
مجلس

به گزارش ایبِنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی نوبت عصر امروز (دوشنبه ۲۰ خرداد) در جریان بررسی درخواست تعدادی از نمایندگان برای بررسی اولویت دار طرح الحاق یک تبصره به ماده ۱۸۲ قانون آیین نامه داخلی مجلس، با این پیشنهاد با ۱۳۴ رأی موافق، ۲۶ رأی مخالف و ۲ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۴ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.


محسن کوهکن ریزی به عنوان پیشنهاد دهنده درخواست بررسی اولویت دار طرح مذکور گفت: این طرح یک سال و نیم پیش توسط تعدادی از نمایندگان طراحی و تدوین شد، حال اگر در نشست امروز این درخواست مورد بررسی و تصویب قرار نگیرد، این طرح عملاً اهمیت و تاثیرگذاری خود را از دست می دهد.


نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: براساس طرح الحاق یک تبصره به ماده ۱۸۲ قانون آیین نامه داخلی، دولت مکلف است بودجه شرکت های دولتی و نهادهایی را که به نحوی از بودجه عمومی استفاده می کنند، به صورت جداگانه تا پایان مهرماه هر سال به انضمام گزارش وضعیت مالی آنها را به مجلس ارسال کند. کمیسیون برنامه گزارش را به دیوان محاسبات ارجاع می دهد تا آن دیوان بعد از اعلام نظر، گزارش خود را طی مدت یک ماه برای رسیدگی به کمیسیون برنامه ارسال کند.


دراین نشست همچنین محمدرضا صباغیان بافقی در مخالفت با درخواست بررسی اولویت دار طرح مذکور گفت: نفس این طرح خوب است، اما متاسفانه در شرایط کنونی نوبت بررسی طرح های فوریت دار رعایت نمی شود.


همچنین در جلسه نوبت عصر امروز مجلس، غلامرضا کاتب در موافقت با پیشنهاد مذکور گفت: در قانون محاسبات عمومی کشور بودجه ۱۷ شرکت دولتی اصلا درج نشده، حتی عددی از رقم بودجه نیامده است، به طور مثال بودجه شرکت ملی نفت حدود ۸۰۰ هزار میلیارد تومان از سرجمع بودجه کشور است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر