ثبت رکورد جدید در وال استریت

امیدواری معامله گران به کاهش نرخ بهره در آمریکا باعث شد تا صعود شاخص‌ها در وال استریت یک رکورد تازه را به ثبت برسانند.
کد خبر : ۱۰۱۸۶۶
وال استریت - Wall Street

به گزارش ایبِنا به نقل از رویترز، همه شاخص‌های مهم بورسی آمریکا در آخرین روز از معاملات هفتگی موفق شدند به دلیل امیدواری معامله گران به کاهش نرخ بهره در این کشور به سطوح تاریخی جدیدی برسند. جروم پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا اخیراً با ارسال نامه‌ای به کنگره این کشور از قریب‌الوقوع بودن کاهش نرخ بهره خبر داده است.


بر اساس این گزارش، شاخص "اس اند پی ۵۰۰" با بیش از یک درصد جهش برای نخستین بار از سطح ۳۰۰۰ واحدی گذشت و انتظار می‌رود با در پیش بودن موعد انتشار گزارش سود و زیان بانک‌های بزرگ آمریکایی در هفته جاری، این شاخص بتواند در این جایگاه باقی بماند.


همچنین شاخص "داو جونز اینداستریال اوریج" نیز با ۰.۹ درصد افزایش به ۲۷ هزار و ۳۳۲.۰۳ واحد رسید. دیگر شاخص مهم بورسی وال استریت یعنی "نزدک کامپوزیت" ۰.۵۹ درصد بالاتر رفت تا در سطح ۸۲۴۴.۱۴ واحدی بسته شود و رکورد جدیدی را به ثبت رساند.


کینچی کروسبی، استراتژیست ارشد بازار در مؤسسه "فایننشیال نیو آرک" گفت: واضح است که مهم‌ترین عامل حرکت بازارها در مسیر فعلی پیغام پاول بود. این نامه نور جدیدی به بازار تاباند.


در بین نمادهای مختلف شاخص اس اند پی، ۵۰ نماد موفق شدند تا به بالاترین سطح ثبت شده خود برسند که این رقم برای شاخص نزدک ۸۳ نماد اعلام شده است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر