23 تير 1398 - 14:27

اعطای ۸۵ درصد تسهیلات به بخش صنعت کرمانشاه

رئیس شعبه کرمانشاه بانک توسعه صادرات گفت: به طور میانگین ۱۲% از تسهیلات اعطایی شعبه به بخش کشاورزی و صنایع تبدیلی، ۸۵%به بخش صنعت و مابقی به سایر بخشها اختصاص یافته است.
کد خبر : ۱۰۱۹۴۲
شعبه کرمانشاه بانک توسعه صادرات

به گزارش ایبِنا به نقل از روابط عمومی بانک توسعه صادرات، فرزاد سلطانی مقدم در گفتگو با خبرنگار اگزیم نیوز اعلام کرد: این شعبه از ابتدای سال ۱۳۹۴ تاکنون در راستای حمایت از صادرات غیرنفتی کشور، تسهیلات صادراتی معادل ۶ میلیون و ۴۲۲ هزار و ۲۶۷ ریال، تسهیلات ارزی و ریالی کرده و به طور میانگین ۱۲% از تسهیلات اعطایی شعبه به بخش کشاورزی و صنایع تبدیلی، ۸۵% به بخش صنعت و مابقی به سایر بخشها اختصاص یافته است.


سلطانی مقدم با ذکر این نکته که بیش از ۵۰% صادرات کشور به عراق از طریق بازارچه های مرزی استان کرمانشاه بخصوص بازارچه و مرز رسمی پرویز خان صورت می گیرد، یادآور شد: تجارت با کشور عراق ۹۰% صادرات استان را به خود اختصاص داده و ۱۰% باقی مانده مربوط به کشورهای امارات متحده، هندوستان، پاکستان، آلمان، ایتالیا، آمریکا و کانادا است.


رئیس شعبه کرمانشاه بانک توسعه صادرات در خصوص عملکرد این شعبه از بدو تاسیس گفت: شعبه کرمانشاه در طول سالهای فعالیت خود در حوزه جذب مشتریان جدید و ارائه خدمات بانکی به طیف وسیعی از فعالان اقتصادی استان، رشد و توسعه چشمگیری داشته است.


وی عمده طرح هایی که در سنوات گذشته در راستای حمایت از صادرات غیرنفتی در استان از طریق بانک توسعه صادرات تامین مالی شده اند را برشمرد و گفت: طرح ایجاد و تهیه و بسته بندی آب آشامیدنی روژین تاک، طرح ایجاد مجتمع فرهنگی کرکوک در شهر سلیمانیه عراق (درقالب صادرات خدمات فنی - مهندسی)، طرح توسعه ماشین آلات فرآوری، تهیه و بسته بندی گوجه فرنگی روژین تاک و طرح توسعه شرکت صنایع سیمان غرب از مهمترین طرح هایی است که توسط بانک توسعه صادرات تامین مالی شده اند.


فرزاد سلطانی مقدم افزود: همچنین بانک در پروژه انتقال برق از کرمانشاه به دیاله عراق، طرح توسعه شرکت کشت و صنعت روژین تاک به منظور تولید رب اسپتیک ۹.۶۰۰ تن در سال (معادل ۱.۰۰۰ تن گوجه فرنگی در روز) به سرمایه ارزی معادل ۲ میلیون و ۱۰۵ هزار و ۲۵۰ یورو و سرمایه ریالی معادل ۱۰ میلیارد و ۸۹۷ میلیون ریال و مرحله سوم طرح احداث کارخانه تولید آب آشامیدنی و ظروف بسته بندی ۲۸ میلیون بطری ۵/۱ لیتری و ۳۶ بطری ۵/۰ لیتری کشت و صنعت روژین تاک با سرمایه ارزی ۴ میلیون و ۱۷۰ هزار و ۲۳۸ یو رو و سرمایه ریالی ۳۱ میلیارد و ۳۶۳ میلیون ریال، نقش تامین مالی را به عهده داشته است.


رئیس شعبه کرمانشاه بانک توسعه صادرات در ادامه طرح های مصوب و در دست انجام بانک را معرفی کرد و گفت: طرح توسعه فاز دوم شرکت صنایع پتروشیمی کرمانشاه به مبلغ ۲۸۷ میلیون دلار از محل منابع صندوق توسعه ملی ایران، با تامین مالی بانک توسعه صادرات در حال انجام است؛ با راه اندازی این شرکت سالیانه نزدیک به ۷۰۰ هزار تن اوره به ارزش بیش از ۲۵۰ میلیون دلار تولید و صادر و به طور مستقیم برای هزار نفر شغل ایجاد می شود و هزاران نفر دیگر در بخش های مختلف کشاورزی، حمل و نقل و ... به طور غیرمستقیم فراهم می گردد.


وی در ادامه طرح از توسعه شرکت توسعه صنایع چاپ و بسته بندی به مبلغ ۲۰۰ میلیارد ریال و طرح توسعه شرکت اورامان غرب به مبلغ ۳۰ میلیارد ریال نام برد و گفت: طرح های یاد شده از محل منابع بانک توسعه صادرات ایران تامین مالی شده اند.


سلطانی مقدم با بیان اینکه نزدیک به هفتاد درصد از صادرکنندگان استان جزو مشتریان بانک توسعه صادرات هستند گفت: صادرکنندگان مطرح و نمونه کشوری از مشتریان شعبه کرمانشاه هستند و برنامه ریزی مدونی برای جذب مشتریان جدید در سال جاری داریم.


وی از ارتقا رتبه شعبه از درجه ۲ به ۱ در سال جاری خبر داد و گفت: با پی گیری های مکرر مدیریت محترم امور شعب و بازاریابی و موافقت هیات مدیره محترم بانک، شعبه کرمانشاه از درجه ۲ به درجه ۱ ارتقا یافته و این تغییر قطعا موجب بروز تغییرات مثبتی در چارت سازمانی، سقف های تصمیم گیری و مزایای کارمندی خواهد داشت.



ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر