02 مرداد 1398 - 09:08
در گفتگو با ایبِنا اعلام شد:

ظرفیت بورس برای تسهیل افزایش سرمایه بانک‌ها

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، بر ضرورت افزایش سرمایه بانک‌ها تاکید کرد و گفت: بورس ظرفیت مناسبی برای این مهم است.
کد خبر : ۱۰۲۰۸۴
گزارش تصویری بورس اوراق بهادار تهران

شهاب نادری در گفتگو با خبرنگار ایبِنا با تاکید بر ضرورت افزایش سرمایه بانک ها گفت: یکی از راهکارهای افزایش سرمایه بانک ها این است که صاحبان سهام بخشی از دارایی‌های خود را در بورس بفروشند.


نماینده مردم پاوه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بورس ظرفیت خوبی برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور دارد، افزود: افزایش سهامداران در واقع یک شاخص مطلوب و مثبت در ارزیابی اقتصاد ایران به شمار رفته و می تواند نقش مثبت بورس در اقتصاد را هویدا کند.


وی با تاکید بر اینکه در شرایط فعلی، بورس باید به کمک بانک ها در جهت افزایش سرمایه بیاید، تصریح کرد: در شرایطی که توان بانک‌ها برای انجام وظایف بانکی به علت افزایش تورم کاهش یافته، باید ارزش و میزان دارایی‌های آنها با روش های مختلف افزایش یابد.


این نماینده مردم در مجلس دهم، گفت: بانک ها باید بتوانند با عرضه دارایی های منقول و غیر منقول خود در بورس زمینه تجدید ارزیابی دارایی های خود را فراهم کنند. نادری با تاکید بر اینکه فعال شدن بورس نه تنها به نفع بانک ها است، بلکه می تواند شرایط اقتصادی اقشار مختلف جامعه را نیز تحت تاثیر قرار دهد. تجمیع منابع در بازار سرمایه یکی از اقدامات مهمی است که کشورهای پیشرفته برای خروج از تورم و مشکلات اقتصادی در حوزه پولی و بانکی اتخاذ کرده اند.


عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه مجلس آماده همکاری با دولت به ویژه بانک مرکزی در راستای رفع مشکلات شبکه بانکی است، تصریح کرد: افزایش سرمایه بانک ها با نظر مساعد مجلس همراه است، زیرا توافقی در خصوص مزایای افزایش سرمایه و قدرت بیشتر شبکه بانکی برای تسهیلات دهی در بخش تولید وجود دارد.

برچسب ها: بورس شبکه بانکی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر