31 تير 1398 - 10:45
هزارجریبی مطرح کرد؛

معلق شدن مصوبه بخشش سود و جریمه وام های زیر ١٠٠ میلیون

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: بخشش سود و جریمه تسهیلات زیر ١٠٠ میلیون تومان مورد توافق نمایندگان مجلس بوده اما موانعی برای اجرای این مصوبه وجود دارد.
کد خبر : ۱۰۲۲۵۰
نبی هزارجریبی

نبی هزارجریبی از ضرورت تامین منابع مورد نیاز برای اجرای مصوبه مجلس در خصوص بخشش سود و جریمه تسهیلات زیر ١٠٠ میلیون تومان  در گفتگو با خبرنگار ایبِنا گفت: بانک ها به علت کمبود منابع در اجرای این مصوبه با مشکل مواجه شده اند.


عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس  با اشاره به مصوبه مجلس در خصوص بخشش سود و جریمه تسهیلات زیر ١٠٠ میلیون تومان، گفت: این مصوبه برای کمک به بخش تولید مورد توافق نمایندگان قرار گرفته ولی اکنون موانعی برای اجرای آن وجود دارد.


نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه دولت باید منابع مورد نیاز مصوبه مذکور را تأمین کند، افزود: اجرای مصوبه مجلس در این باره از سوی بانک ها نیازمند منابع مالی بوده و بار مالی بسیاری به همراه دارد از این رو دولت طی۴ قانون مصوب باید منابع مورد نیاز را تخصیص دهد.


این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه عامل اجرایی نشدن مصوبه بخشش سود و جرایم تسهیلات زیر ١٠٠ میلیون تومانی کمبود منابع است، گفت: انتظار می رود دولت هر چه سریع تر نسبت به تامین منابع این بخش طبق مصوبه مجلس اقدام کند در غیر این صورت تخلف از قانون صورت گرفته است.


وی با تاکید بر اینکه در شرایط فعلی کشور باید حمایت از تولید بی وقفه ادامه داشته باشد، افزود: اگر دولت در زمینه بخشش سود و جرایم بانکی واحدهای تولیدی همراهی نکند به طور حتم تعطیلی کارخانجات و بیکاری عظیمی در کشور رخ خواهد داد.


هزارجریبی با بیان اینکه کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس و همچنین کمیسیون اقتصادی آن پیگیر اجرای این مصوبه هستند، تصریح کرد: دولت باید با تامین منابع اجرای این قانون را ممکن کند.


عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی یادآور شد: با توجه به اینکه تاخیر در اجرای قانون بخشش سود و جرایم تسهیلات زیر ١٠٠ میلیون تومان بر بدهی افراد به بانک ها خواهد افزود باید راهکاری هر چه سریع تر برای اجرای آن با هدف جلوگیری از متضرر شدن بانک ها و همچنین مردم پیدا شود.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر