چراغ سبز ۲.۵ میلیارد دلاری دیوان آمریکا به ترامپ برای ساخت دیوار

دیوان عالی آمریکا به دونالد ترامپ، رییس جمهوری این کشور اجازه داد تا ۲.۵ میلیارد دلار از بودجه پنتاگون را برای ساخت دیوار مکزیک هزینه کند.
کد خبر : ۱۰۲۴۹۹
پرچم آمریکا

به گزارش ایبنا به نقل از رویترز، دیوان عالی آمریکا که اکثریتی محافظه‌کار دارد در رای‌گیری نزدیک و با پنج رای موافق در برابر چهار مخالف این رای را تصویب کرد. این تصمیم دیوان عالی آمریکا رای پیشین یک قاضی فدرال در کالیفرنیا را لغو می‌کند. در خرداد ماه، قاضی کالیفرنیا حکم داده بود که رییس جمهوری آمریکا حق ندارد ۲.۵ میلیارد دلار از بودجه پنتاگون را در جهت ساخت دیوار در مرز با مکزیک صرف کند. ترامپ تصمیم دیوان عالی را «یک پیروزی بزرگ برای ساخت دیوار» خواند.


رییس جمهوری ایالات متحده اوایل ماه ژوییه از دیوان عالی تقاضا کرده بود حکم دادگاه کالیفرنیا را لغو کند. ساخت دیوار در مرز مکزیک یکی از وعده‌های دونالد ترامپ در زمان تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ میلادی بود. تصمیمی که با مخالفت کنگره و به ویژه از سوی دموکرات‌ها مواجه شد. در نتیجه این اختلاف دولت آمریکا در فوریه سال ۲۰۱۹ طولانی‌ترین تعطیلی خود را تجربه کرد.


پس از مذاکرات طولانی در نهایت کنگره پذیرفت تا ۱.۳۸ میلیارد دلار به این پروژه تخصیص داده شود اما دونالد ترامپ آن‌را رد کرد. رییس جمهوری آمریکا در ادامه با اعلام وضعیت اضطراری، مبلغ باقی‌مانده برای اجرای پروژه احداث دیوار در مرز مکزیک را از بودجه پنتاگون و همچنین وزارت خزانه‌داری آمریکا برداشت.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر