جزییات آمار مبادلات تجاری ایران و روسیه

بر اساس مدارک سازمان گمرک فدرال روسیه، در سال ۲۰۱۸ تبادل کالا روسیه و ایران به یک میلیارد و ۷۴۱ میلیون دلار آمریکا رسید که به میزان ۱.۹۹ درصد در مقایسه با سال ۲۰۱۷ رشد داشته است.
کد خبر : ۱۰۵۸۲۹
پرچم ایران و روسیه

به گزارش ایبِنا، اسپوتنیک نوشت: صادرات از روسیه به ایران در سال ۲۰۱۸ به یک میلیارد و ۲۰۷ میلیون دلار آمریکا رسیده است. همانند سال ۲۰۱۷ در بخش صادرات از روسیه به ایران در سال ۲۰۱۸، ۶۵.۶۴ درصد از کل حجم صادرات روسیه به ایران را ارسال مواد غذایی و محصولات اولیه کشاورزی تشکیل داده اند.


سازمان نظارت بر صادرات و واردات وزارت کشاورزی روسیه اطلاع داد که این کشور از آغاز سال تا ششم سپتامبر، محصولات کشاورزی صنعتی به میزان ۱۴.۹ میلیارد دلار صادر کرده است.


در پایان سال ۲۰۱۸ رییس مرکز صادرات روسیه، آندری اسلپنیف اطلاع داد که غله یکی از اصلی ترین گروه کالاها برای صادرات روسیه است. طبق اسناد وزارت کشاورزی از آغاز ژانویه سال ۲۰۱۹ غلات ۳۳.۴ درصد از کل صادرات محصولات کشاورزی صنعتی روسیه به خارج را تشکیل می دهند.


از جمله خریداران عمده مواد غذایی روسیه، ایران (۹۰۶.۲ میلیون دلار) است. بر اساس اسناد سازمان گمرک فدرال در سال ۲۰۱۸ روسیه محصولات کشاورزی صنعتی به میزان ۲۵.۸ میلیارد دلار (۲۱.۶ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۷) صادر کرده است.


مدارک سازمان گمرک فدرال روسیه حاکی از آن است که رشد حداکثری صادرات روسیه به ایران در سال ۲۰۱۸ در مقایسه با سال ۲۰۱۷ برای برخی گروه های کالایی ثبت شده که در بین آنها غلات رشد قابل توجهی داشته است.


 در سال ۲۰۱۷-۲۰۱۸ روسیه به ایران مواد غذایی از گروه های گندم به میزان ۴۳.۹ میلیون دلار صادر کرده است. در فوریه سال جاری روسیه، قزاقستان و ایران یادداشت تفاهمی مربوط به تعاملات در مسئله تجارت گندم و در چارچوب ادامه مذاکرات مربوط به منطقه آزاد تجاری بین این کشورها و همسایگانشان امضاء کردند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر