با موافقت نمایندگان؛

پیمانکاران مجاز به استفاده از اوراق خزانه برای تسویه مالیات شدند

نمایندگان مجلس با استفاده پیمانکاران و مهندسان مشاور از اوراق تسویه خزانه منتشر شده از سوی دولت، برای تسویه مالیات و عوارض‌شان موافقت کردند.
کد خبر : ۱۰۹۹۶۹
اوراق سخاب

به گزارش ایبِنا به نقل از  خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی امروز (دوشنبه، ۲ دی ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی مواد ارجاعی لایحه مالیات بر ارزش افزوده با تبصره (۴) ماده (۴) این لایحه با ۱۴۴ رأی موافق، ۸ رأی مخالف و ۶ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۱ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.


در تبصره (۴) ماده (۴) این لایحه آمده است: پیمانکاران و مهندسان مشاور موضوع این ماده می‌توانند از اوراق تسویه خزانه موضوع ماده (۲) قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور مصوب اول اردیبهشت ۹۴ و اوراق مالی اسلامی که توسط دولت منتشر می­شود (منوط به دریافت مستقیم از دولت) برای تسویه مالیات و عوارض خود استفاده نمایند. سازمان مکلف به پذیرش این اوراق به عنوان مالیات و عوارض به میزان ارزش تنزیل شده آن (با نرخ حفظ قدرت خرید اسناد خزانه یا نرخ سود اوراق مالی- اسلامی) متناسب با سال های باقی مانده تا سررسید است. میزان مالیات وصولی از این محل به‌عنوان عملکرد وصولی نقدی سازمان در سال پذیرش اوراق محسوب می‌شود. در اجرای این تبصره سازمان مکلف است که معادل سهم عوارض از پذیرش اوراق مذکور را از محل وصولی‌های جاری به حساب عوارض شهرداری‌ها و دهیاری‌های مربوطه منظور نماید.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر