ارائه گزارش بدهی‌ها و مطالبات دولت به رییس جمهور

گزارش سه ماهه دوم سال ۱۳۹۸ بدهی ها و مطالبات دولت و شرکتهای دولتی به رئیس جمهور از سوی وزارت اقتصاد ارائه شد.
کد خبر : ۱۱۰۱۸۵
طرح

به گزارش ایبِنا، به منظور احصاء و گزارش ارقام بدهی ها و مطالبات بخش عمومی از آبان ماه سال ۱۳۹۴ تاکنون بالغ بر ۲۰ فقره گزارش بدهی ها و مطالبات در مقاطع سه ماهه و سالانه برای مراجع قانونی ذیربط توسط مرکز مدیریت بدهی ها و دارایی های مالی عمومی با همکاری ادارات کل امور اقتصادی و دارایی استان ها تهیه شده است.


وزارت امور اقتصادی و دارایی از ارایه گزارش سه ماهه دوم سال ۱۳۹۸ بدهی ها و مطالبات دولت و شرکت های دولتی به رییس جمهور خبر داد. در اجرای حکم بند (ب) ماده (۱) قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور، گزارش بدهی ها و مطالبات دولت و شرکت های دولتی برای سه ماهه دوم سال ۱۳۹۸، به منظور ارائه به کمیسیون های ذیربط در مجلس شورای اسلامی، در معاونت نظارت مالی و خزانه داری کل کشور (مرکز مدیریت بدهی ها و دارایی های مالی عمومی) تهیه و برای رییس جمهور ارسال شده است.


این گزارش می افزاید: به منظور احصاء و گزارش ارقام بدهی ها و مطالبات بخش عمومی و در اجرای حکم ماده مذکور، از آبان ماه سال ۱۳۹۴ تاکنون بالغ بر ۲۰ فقره گزارش بدهی ها و مطالبات در مقاطع سه ماهه و سالانه برای مراجع قانونی ذیربط توسط مرکز مدیریت بدهی ها و دارایی های مالی عمومی با همکاری ادارات کل امور اقتصادی و دارایی استان ها تهیه گردیده است.


شایان ذکر است از سال ۱۳۹۵ تا کنون در اجرای بخشنامه معاونت نظارت مالی و خزانه داری کل کشور، بیش از یکصد هزار فقره گزارش از بیش از  سه هزار و پانصد نقطه گزارشگری (دستگاه اجرایی) به صورت الکترونیکی از طریق سامانه مدیریت اطلاعات بدهی ها و مطالبات دولت (سماد) دریافت گردیده که مبنای تهیه گزارش های مجموعه دولت و شرکت های دولتی بوده است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر