15 دی 1398 - 11:20
ایبِنا گزارش می‌دهد؛

ثبت ۳.۶ میلیارد تراکنش با دستگاه‌های خودپرداز تا پایان آبان ماه

جدیدترین گزارش بانک مرکزی نشان می‌دهد که بالغ بر ۳ میلیارد و ۶۸۰ میلیون تراکنش با دستگاه‌های خودپرداز از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه انجام شد.
کد خبر : ۱۱۰۳۳۷
خودپرداز

به گزارش خبرنگار ایبِنا، اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران گزارش تعداد تراکنش ابزارهای پرداخت شبکه بانکی را به تفکیک تا پایان آبان ماه ۹۸ اعلام کرد؛ در این گزارش عملکرد هشت ماهه ابتدایی سال جاری در بخش‌های خودپرداز و پایانه شعبه در دو قسمت استان تهران و سایر استان‌ها منتشر شده که بر اساس آن، بالغ بر ۳ میلیارد و ۶۸۰ میلیون و ۸۹۴ هزار تراکنش از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه با استفاده از خودپردازها انجام شده که نشان از استفاده گسترده شهروندان از خودپردازها برای انجام تراکنش‌های مالی به خصوص در اردیبهشت ماه دارد.


ثبت ۶۲ هزار و ۹۸۳ تراکنش توسط هر دستگاه خودپرداز از ابتدای امسال تا پایان آبان ماه


لازم به ذکر است، گزارش وضعیت خودپرداز منتشر شده از سوی بانک مرکزی حاکی از آن است که ناوگان فعال شبکه خودپرداز از ابتدای سال جاری در حال رشد بوده و تا در آبان ماه بالغ بر ۵۸ هزار و ۴۴۲ دستگاه خودپرداز در  شبکه بانکی و سراسر کشور فعال بوده است که با در نظر گرفتن تعداد خودپردازهای فعال در آبان ماه و تراکنش‌های انجام شده در طول هشت ماه امسال، هر دستگاه خودپرداز به صورت میانگین ۶۲ هزار و ۹۸۳ تراکنش از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه انجام داده است.


از سویی دیگر با توجه به این که در آبان ماه سال جاری در شبکه خودپرداز کشور ۴۳۶ میلیون و ۵۲ هزار و ۳۲۱ تراکنش انجام شده است، با احتساب ۵۸ هزار و ۴۴۲ دستگاه خودپرداز فعال در این ماه بالغ بر ۷ هزار و ۴۶۱ تراکنش مالی به صورت میانگین توسط هر خودپرداز فعال به ثبت رسیده است.


ثبت بیش از ۸۰۰ میلیون تراکنش خودپرداز  در استان تهران


سهم تراکنش خودپرداز بانک‌های استان تهران از تراکنش‌های خودپرداز در سراسر کشور از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه بالغ بر ۸۱۷ میلیون و ۵۸ هزار و ۲۹۵ تراکنش بوده است. بررسی آمار وضعیت تراکنش خودپردازها از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه نشان می‌دهد که خودپردازهای بانک ملی ایران با حدود ۸۱۴ میلیون و ۸۴۳ هزار بیشترین تعداد تراکنش را به خود اختصاص داده‌اند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر