10 اسفند 1398 - 11:43
در گفتگو با ایبِنا مطرح شد:

اقداماتی که به کاهش مراجعه حضوری در شعب کمک می‌کند

معاون فناوری اطلاعات بانک ایران زمین از برخی اقداماتی که به کاهش مراجعه حضوری به شعب کمک می‌کند، خبر داد.
کد خبر : ۱۱۲۰۴۹
شعبه بانک

به گزارش ایبِنا، این روزها با شیوع کرونا ویروس، یکی از گروه های پرخطر در معرض بیماری کارمندان بانک ها هستند که روزانه با تعداد زیادی از مشتریان برای ارائه خدمات بانکی سر و کار دارند. در همین راستا فرهاد اینالوئی در گفتگو با خبرنگار ایبِنا درباره تمهیدات لازم برای شرایط فعلی و جلوگیری از شیوع بیماری کرونا، اظهار داشت: کارمندان شعب پیشانی این موضوع هستند، به همین دلیل بیش از دیگران در معرض بیماری هستند.


وی با اشاره به لزوم تاثیر قابل توجه نظافت شخصی و محیط کاری در این دوران، گفت: به لحاظ سیستمی هم می تواند اقداماتی صورت گیرد تا مشتریان سیستم بانکی به شعب کمتر مراجعه کنند.


معاون فناوری اطلاعات بانک ایران زمین، درباره برخی از این اقدامات، توضیح داد: مثل افزایش سقف مبلغ برداشت از دستگاه‌های خودپرداز تا از این طریق افراد بتوانند با استفاده از دستگاه های خودپرداز مبلغ مورد نظر خود را دریافت کنند و یا افزایش سقف انتقال وجه که در حال حاضر تا سقف ۳ میلیون است و اگر افزایش یابد بسیاری از مراجعات به شعب کاهش می یابد.


به گفته اینالوئی، اقدام قابل توجه در این خصوص درباره تمدید اتوماتیک انقضا کارت های بانکی است، زیرا تعدادی از کارت های بانکی در این دوران منقضی می شود و افراد برای تعویض مجبور به مراجعه به شعب هستند که می توان اتوماتیک تمدید شود تا نیازی به تعویض یا تمدید کارت نداشته باشد.


وی اقدام بعدی را احراز هویت دیجیتالی عنوان کرد و افزود: ما باید بپذیریم که احراز هویتی دیجیتال اصلی است برای بانکداری دیجیتال که اگر در حال حاضر وجود داشت، برای بسیاری از فعالیت های بانکی قابل استفاده بود و دیگر نیازی به مراجعه به شعب نبود.


معاون فناوری اطلاعات بانک ایران زمین، افزود: در حال حاضر تراکنش های الکترونیک خارج از شعب بسیار زیاد است و ما باید فعالیت هایی که نیاز به حضور مشتری در شعب دارد را به سمت دیجیتالی شدن سوق دهیم.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر