15 اسفند 1398 - 12:12
وزارت اقتصاد اعلام کرد:

تمهیدات جدید برای جلوگیری از اختلال در معاش مردم

وزارت اقتصاد در راستای مساعدت به تشکل‌ها و فعالان اقتصادی، بهبود محیط کسب و کار و جلوگیری از اختلال در تامین معاش مردم، پیشنهاداتی را در سه محور مالیاتی، گمرکی، بازار سرمایه و بورس تهیه و ارائه کرد.
کد خبر : ۱۱۲۲۸۱
وزارت اقتصاد

به گزارش ایبِنا، وزارت اقتصاد طی اطلاعیه ای در پاسخ به سوالات برخی از رسانه های گروهی، تلاش گران عرصه تولید، تشکل ها و فعالان اقتصادی اعلام کرد: این وزارتخانه در مواجهه با تأثیرات احتمالی شیوع ویروس کرونا بر اقتصاد کشور، در راستای  مساعدت به تشکل ها و فعالان اقتصادی، بهبود محیط کسب و کار و جلوگیری از اختلال در تأمین معاش مردم، پیشنهاداتی را در سه محور مالیاتی، گمرکی و بازار سرمایه و بورس تهیه و ارائه نموده که هم اکنون برای طی مراحل قانونی در دستور کار مراجع تصمیم گیری ذیربط قرار دارد.


پیشنهادات وزارت اقتصاد در حوزه مالیات شامل مواردی در زمینه تسهیل امور مالیاتی تشکل ها و فعالان اقتصادی،  قوانین مالیات های مستقیم، مالیات بر ارزش افزوده و همچنین قانون موسوم به تجمیع عوارض می باشد.


این گزارش می افزاید: در محور گمرکی نیز مواردی در رابطه با تسهیل امور گمرکی مربوط به اقلام مورد نیاز برای پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا و آثار اقتصادی آن مطرح شده است. بر اساس این گزارش، موضوعاتی در رابطه با تسهیل امور تشکل ها و فعالان اقتصادی در بازار سرمایه و بورس نیز از جمله دیگر پیشنهادات وزارت اقتصاد برای مواجهه با شیوع ویروس کرونا و در راستای  مساعدت به تشکل ها و فعالان اقتصادی، بهبود محیط کسب و کار و جلوگیری از اختلال در تأمین معاش مردم بوده است.

برچسب ها: مالیات کرونا
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر