برای جلوگیری از ورشکستگی و قابله با کرونا؛

بسته حمایتی ۳۹ میلیارد دلاری سئول برای کسب و کارهای کوچک

کره جنوبی به منظور حمایت از اقتصاد این کشور برابر ضربه ناشی از ویروس کرونا، از بسته ۳۹ میلیارد دلاری برای تخصیص به کسب و کارهای کوچک و همچنین سایر محرک‌های اقتصادی رونمایی کرد.
کد خبر : ۱۱۲۷۲۱
کره جنوبی

به گزارش ایبِنا از رویترز، این بسته تازه‌ترین اقدام کره جنوبی در راستای برداشتن فشار از روی چهارمین اقتصاد برتر آسیا صورت گرفته است؛ سئول پیش از این با کاهش نرخ بهره و اختصاص بودجه ۹.۱۲ میلیارد دلاری، زنجیره اقدامات خود را برای جلوگیری از وارد شدن خسارت اقتصادی به این کشور آغاز کرده بود.


«مون جائه این» رییس جمهوری کره جنوبی اعلام کرد که دولت سئول برای کسب و کارهای کوچک با درآمد سالانه کمتر از ۷۸ هزار دلار  که هم‌اکنون در شرایط سختی به سر می‌برند، ضمانتنامه دریافت وام صادر خواهد کرد تا اطمینان حاصل کند که شرکت‌ها می‌توانند به آسانی و با هزینه کم به این اعتبار دسترسی پیدا کنند.


بانک‌های تجاری کره و صندوق‌های پس انداز محلی نیز مجازند تا به شرکت‌های کوچک که توانایی بازپرداخت اقساط را در موعد مقرر ندارند، وام دهند.


جائه این ادامه داد: تصمیم گرفته ایم تا با اتخاذ اقدامات و تدابیر،  از ورشکستگی شرکت‌های کوچک و متوسط، تاجران و افراد دارای مشاغل آزاد جلوگیری و اضطراب ایجاد شده در بخش اقتصادی را تعدیل کنیم.


مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌های کره جنوبی (KCDC) امروز (پنجشنبه) از ابتلای ۱۵۲ مورد جدید به کرونا خبر داد تا مجموع آلوده شدگان به این کووید-۱۹ در این کشور به ۸ هزار و ۵۶ نفر برسد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر