23 خرداد 1399 - 11:12
وزیر راه و شهرسازی :

صاحبان خانه‌های خالی باید مالیات بدهند

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه با رونمایی سامانه جامع املاک و اسکان برگه مالیاتی برای خانه‌های خالی صادر می‌شود گفت: برای صاحبان خانه‌های خالی برگه‌های مالیاتی ارسال می‌شود.
کد خبر : ۱۱۵۰۶۰
محمد اسلامی

به گزارش ایبِنا به نقل از فارس، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه افتتاح پروژه محور هراز با توجه به اوضاع نابسامان قیمت مسکن، در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا قیمت مسکن و خرید و فروش آن واقعی است و در این شرایط توصیه شما برای خرید مسکن به مردم چیست؟ اظهار کرد: معتقدم التهاب‌هایی که در بازار مسکن اتفاق می‌افتد ریشه در بازارهای موازی همانند بازار ارز، دلار، طلا، بورس و دیگر بازارها دارد.


وی افزود: این موارد موجب می‌شود که هر کس املاک و دارایی‌های خود را با این بازارهای موازی بسنجد و وجود محاسبات بدون مبنا و بدون توجه با یک ضوابط خاص موجب این التهاب‌ها می‌شود.


حباب بازار مسکن


وزیر راه و شهرسازی با بیان وجود حباب‌هایی هم‌اکنون در بازار مسکن، تصریح کرد: برای رفع و ترکیدن حباب‌های موجود در بازار همگان باید تأمل؛ تحمل و مکث داشته باشند تا این حباب بترکد.


این مسؤول بیان کرد: موضوعی که رئیس جمهور بر روی آن تأکید دارد و دستوراتی به بانک مرکزی، وزارت اقتصاد و وزارت راه و شهرسازی داد باعث شده تا در روز یک‌شنبه آینده با معاون اول رئیس جمهور جلسه‌ای ویژه داشته باشیم تا تدابیر و تمهیداتی بر اساس ضوابط قانونی و تدابیری که در دولت است، اتخاذ کنیم البته این تدابیر برای مهار شرایط موجود خواهد بود.


اسلامی با اعلام اینکه نباید مردم خودشان با دست همدیگر به یکدیگر ظلم کنند و به هر صورت یک انصافی هم باید بین مردم وجود داشته باشد، گفت: درست است که نرخ تورم و ارز تأثیرهایی بر روند بازار دارد ولی اگر همه بیایند دارایی و املاک خود را با ارز انطباق بدهند، خود را با بازار ارز بسنجند و افزایش ۵۰ درصدی قیمت بدهند بدون انصاف بوده و خداپسندانه نیست.


وی ادامه داد: انتظار داریم مردم با اتحاد همدیگر روند دیگری را رقم بزنند و اجازه ندهند شرایط موجود تقویت شود، الان همه نیاز داریم تا با کوشش، تلاش و رعایت انصاف، دست به دست هم دهند و از یکدیگر دستگیری کنند.


تصمیمات اجرایی برای مهار روند قیمت‌ها


اسلامی با اعلام اینکه امیدوارم با تدابیر اتخاذ شده و تصمیمات اجرایی روند قیمت‌ها بهتر شود، یادآور شد: با رونمایی سامانه جامع املاک و اسکان، این سامانه در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار گرفته شد تا مسؤولان بتواند برگه مالیاتی برای خانه‌های خالی صادر کنند البته مطمئنم در تابستان پیش‌رو کسانی که صاحب خانه‌های خالی هستند با نظارت سازمان امور مالیاتی برای آنها برگه‌های مالیاتی ارسال خواهد کرد.


وزیر راه و شهرسازی افزود: این مهم به ما کمک می‌کند تا افراد دارای خانه‌های خالی سریع‌تر خانه‌های خود را تعیین تکلیف کنند، یا این منازل را بفروشند و یا برای استفاده مردم جهت اجاره عرضه کنند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر