هشدار فدرال رزرو در خصوص سرعت احیای اقتصادی آمریکا

رییس فدرال رزرو ضمن هشدار در خصوص ابهام قابل توجه در سرعت احیای اقتصادی آمریکا گفت که کسب و کارهای کوچک و افراد کم درآمد و اقلیت‌ها به طور خاص در معرض خطر بیشتری هستند.
کد خبر : ۱۱۵۲۵۸
فدرال رزرو

به گزارش ایبِنا از سی‌ان‌بی‌سی، «جروم پاول» در جریان نخستین روز نشست نیمساله کنگره، به کمیته بانکی سنا گفت که اگرچه تعدادی از شاخص ها از بهبود حکایت دارد اما اقتصاد برای سرپا شدن از پاندمی ویروس کرونا راه طولانی را در پیش دارد.


وی در این خصوص اظهار داشت: سطوح تولید و اشتغال همچنان نسبت به سطوح پیش از پاندمی به مراتب پایین است و در خصوص زمانبندی و قدرت احیای همچنان ابهام زیادی وجود دارد. بیشتر این ابهام از نامشخص بودن مسیر این بیماری و تاثیر اقدامات تحدیدکننده آن نشات می گیرد. تا زمانی که مردم مطمئن نشوند که بیماری مهار شده است، احیای کامل غیرمحتمل است.


این هشدار اساسا تکرار اظهارات محتاطانه وی بعد از نشست هفته گذشته کمیته بازار باز فدرال بود؛ نشستی که به ریزش قابل توجه بازار بورس در وال استرست در روز بعد از آن منجر شد.


آمریکا در ماه فوریه وارد رکود شد؛ یعنی یک ماه پیش از آنکه سازمان هداشت جهانی ویروس کرونا را یک پاندمی اعلام کند؛ این موضوع را مرکز ملی مطالعات اقتصادی اعلام کرد. از بین رفتن بی سابقه مشاغل در ماه مارس و آوریل رخ داد که با افزایش چشمگیر در ماه مه و خرده فروشی و معاملات املاک همراه شد.


همزمان با تعطیلی کشور، فدرال رزرو و کنگره حمایت های مالی و پولی بی سابقه ای را فراهم آورده که تزریق تریلیون ها دلار نقدینگی و رونمایی از برنامه‌های اعطای وام را شامل می‌شد.


پاول همزمان با تاکید بر واکنش سیاستی قوی، گفت که از چندین ناحیه نگرانی احساس می‌شود.


وی ادامه داد: پاندمی خطرات جدی را برای کسب و کارهای کوچک ایجاد کرده است؛ اگر کسب و کارهای کوچک و متوسط به دلیل احیای بیش از اندازه کُند اقتصاد، ورشکسته شوند، ما چیزی بیشتر از یک کسب و کار را از دست می‌دهیم؛ این بنگاه ها قلب اقتصاد ما بوده و اغلب نماد کار نسل‌ها هستند.


فدرال رزرو دوشنبه هفته جاری به طور رسمی برنامه وام دهی خود موسوم به مِین استریت را آغاز کرد؛ برنامه‌ای که برای کمک به شرکت‌های کوچک‌تر در معرض رکود طراحی شده است. علاوه بر این، این نهاد اعلام کرد که برنامه خرید اوراق مشارکت را در دستور کار قرار می‌دهد.


اما پاول همچنان نسبت به وضعیت اندسته از اقشار کم درآمد ابراز نگرانی کرد. او در چندین موقعیت گفت که شاید به کمک بیشتری نیاز باشد و تاکید کرد که فدرال رزرو نمی تواند مثل کنگره برای افراد پرداخت نقدی فراهم آورد.


وی افزود: خانوارهای کم درآمد بالاترین ریزش از دست رفتن مشاغل را تجربه کرده اند و این در حالی است که مشاغل از دست رفته آمریکایی های آفریقایی تبار، آمریکای لاتینی ها و زنان نسبت به سایر گروه ها بیشتر بوده است. اگر رکود مهار و معکوس نشود، می‌تواند شکاف اقتصادی در سطح رفاه افزایش دهد؛ شکافی که در دوره طولانی رونق یپیشرفت زیادی برای بستن آن صورت گرفت.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر