بهبود پیش‌بینی دویچه‌بانک از آینده اقتصاد جهان

دویچه بانک آلمان امروز (پنجشنبه) پیش‌بینی خود را از تولید ناخالص داخلی جهان در سال ۲۰۲۰ اصلاح و تاکید کرد که احیای فعالیت اقتصادی کرونازده سریع‌تر از انتظارات قبلی در حال پیشرفت است.
کد خبر : ۱۱۶۸۵۹
دویچه بانک

به گزارش ایبِنا به نقل از نیویورک تایمز، بزرگ‌ترین اصلاحیه این بانک در مورد منطقه یورو انجام شده است؛ جایی که حالا این بانک انتظار دارد تا رشد اقتصادی آن برخلاف پیش بینی قبلی مبنی بر افت ۱۲ درصدی، با کاهش ۸.۶ درصدی در سال جاری مواجه شود.


این بانک اعلام کرد: در منطقه یورو، نتایج و بازدهی سه ماهه دوم سال نشان می‌دهد که فعالیت به اندازه هراس‌ها در دوران قرنطینه، کاهش پیدا نکرده است؛ علاوه بر این، ارقام نشان می‌دهد که احیای پس از قرنطینه در مقایسه با انتظارات قوی‌تر بوده است.


دویچه بانک همچنین پیش‌بینی خود را در مورد اقتصاد جهان ۱.۵ درصد بهبود بخشید و حالا انتظار دارد که رشد اقتصادی جهان در سال جاری ۴.۵ درصد کاهش پیدا کند.


این بانک آلمانی انتظار دارد که اقتصاد آمریکا در سال ۲۰۲۰ به اندازه ۵.۲ درصد کوچک شود؛ پیش‌بینی قبلی برای ایالات متحده منفی ۷.۱ درصدی بود. همچنین انتظار می‌رود بزرگ‌ترین اقتصاد جهان سال آینده با رشد ۳.۱ درصدی روبرو شود؛ این رقم نیز در پیش بینی اولیه ۲.۶ درصد بود.


پیش‌بینی دویچه بانک در مورد تورم نسبت به رشد اقتصادی از خوش‌بینی کمتری برخوردار است و انتظار ندارد که تورم منطقه یورو زودتر از سال ۲۰۲۵  به سطوح پیش از پاندمی بازگردد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر