03 دی 1399 - 11:09
رييس پژوهشكده پولي و بانكي بانك مركزي :

اگزیم نیوز به معرفي محصولات ايراني دربازارهاي جهاني كمك مي كند

رییس پژوهشکده پولی و بانکی گفت: رونمایی از سایت جدید اگزیم نیوز می تواند به آگاهی بیشتر از محصولات ایرانی و قدرت رقابت آنها در بازارهای جهانی و صادراتي كمك مي كند.
کد خبر : ۱۲۰۶۸۹
شاپور محمدي





به گزارش خبرنگار اگزیم نیوز، شاپور محمدی که صبح امروز (چهارشنبه)در وبینار رسانه و نهادینه سازی تجارت و صادرات و همچنین مراسم رونمایی از سایت جدید پایگاه خبری اگزیم نیوز سخن می‌گفت، اظهار داشت: تاکنون مقالات متعددی در دنیا در خصوص دلایل رشد صادرات و تاثیر آن بر رشد اقتصادی کشورهای مختلف دنیا نوشته شده بطوری که بسیاری از این کشورها عامل اصلی افزایش رشد اقتصادی خود را صادرات می دانند.


وی ادامه داد: بسیاری از کشورها بدنبال آن هستند تا رشد اقتصادی آنها برون گرا بوده و از محل صادرات تامین شود، در ایران نیز رهبر معظم انقلاب به ویژه با ابلاغ محورهای سیاست اقتصاد مقاومتی بر برون‌زایی رشد اقتصاد کشور و صادرات غیرنفتی تاکید کرده‌اند.


رییس پژوهشکده پولی و بانکی با بیان اینکه صادرات علاوه بر ارزآوری برای کشور باعث مازاد سرمایه‌گذاری و در نتیجه رشد اقتصادی کشور خواهد شد، تصریح کرد: صادرات باعث افزایش تحقیق و توسعه شده و کمک می کند تا تولیدکنندگان در فضای رقابتی جهان، افزایش کیفیت تولیدات خود را دنبال کرده و بدنبال ارتقا کیفیت محصولاتشان باشند.


محمدی نقش مهم اشتراک گذاری اطلاعات در دنیای امروز و اثرگذاری رسانه ها در این خصوص را یادآور شد و گفت: سایت های تخصصی مانند اگزیم نیوز می توانند نقشی موثر درباره اشتراک گذاری اطلاعات داشته باشند. جهان امروز، عصر ارتباطات نامگذاری شده و اگزیم نیوز و سایت های مشابه تخصصی در حوزه اقتصاد شبکه ای می توانند ارزش‌های مهمی را با مخاطبین تخصصی خود به اشتراک بگذارند.


وی تصریح کرد: اقتصاد شبکه اگرچه مختصات ویژه خود را دارد اما بخش مهمی از اقتصاد شبکه برپایه اقتصاد اطلاعات استوار است.


رییس پژوهشکده پولی و بانکی تاکید کرد: رونمایی از سایت جدید اگزیم نیوز می تواند از نظر اطلاع رسانی و فرهنگ سازی به ایجاد زبان واحد بین صادرکنندگان ایرانی و واردکنندگان کالا از ایران کمک کرده و به آگاهی بیشتر از محصولات ایرانی و قدرت رقابت آنها در بازارهای جهانی منجر شود.


محمدی با اشاره به آغاز به کار اگزیم نیوز در سال ۱۳۹۴ با هدف اطلاع رسانی دقیق در حوزه صادرات، خاطرنشان کرد: این سایت خبری پیش از این نیز فعالیت داشته اما رونمایی امروز در جهت تقویت، به روز رسانی و فعال تر کردن آن است.


وی با بیان اینکه در صورت فراهم بودن شرایط بین المللی در سال ۱۴۰۱ با یک جهش صادراتی روبه رو خواهیم شد، تصریح کرد: برای اطلاع رسانی دقیق در خصوص این موضوع از امروز باید استراتژی های مناسبی را دنبال کرد.


رییس پژوهشکده پولی و بانکی همچنین با قدردانی از علی صالح آبادی مدیرعامل بانک توسعه صادرات برای کمک به راه اندازی و حمایت از اگزیم نیوز، گفت: این پایگاه خبری می تواند نقشی بسیار سازنده در کمک به صادرکنندگان و واردکنندگان کشور داشته باشد.


محمدی همچنین با قدردانی از اقدامات مینا ساعتچی به عنوان مدیر مسئول پایگاه خبری اگزیم نیوز اظهار داشت: خانم ساعتچی همواره در توسعه بخش رسانه، شبکه های اجتماعی و نحوه اطلاع رسانی پیشرو بوده و امیدوار هستم که تعامل بین رسانه های فعال در بازار پول به فرهنگ سازی بیشتر برای استفاده از خدمات بانکی منجر شود.  




ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر