12 اسفند 1399 - 13:56
معاون اول رییس جمهور:

صنعتگران در برابر زمین‌گیر شدن صنعت ایستادند

معاون اول رییس جمهور گفت: در مقاطعی آمریکایی‌ها می‌خواستند صنعت ایران را زمین‌گیر کنند اما عده‌ای از جمله صنعتگران ایرانی آن را سرپا نگه داشتند.
کد خبر : ۱۲۲۵۶۶
جهانگیری

به گزارش ایبِنا، معاون اول رییس جمهور در پنجمین مراسم اعطای نشان امین‌الضرب با بیان اینکه تفاوت‌های انسان‌های بزرگ در انجام فعالیت‌ها علیرغم موانع است، اظهار کرد: هرکدام از ما حتما در فعالیت‌هایی که انجام می‌دهیم با موانعی روبه‌رو هستیم اما تفاوت انسان‌های بزرگ را در این مواقع می‌بینیم که علیرغم موانع، کارهای بزرگ انجام می‌دهند.


وی افزود: باید از کسانی که در این شرایط و در وجود موانع اقدامات بزرگ انجام دادند و می‌دهند یاد کنیم چرا که آنها سرمایه کشور هستند و باید به نسل جوان معرفی شوند و الگو قرار بگیرند. نسل جوان باید احساس کند که با وجود موانع هم می‌تواند کارهای بزرگ انجام دهد همانطور که در گذشته هم افرادی توانستند این اقدامات را انجام دهند.


جهانگیری با تاکید بر اینکه اگر همواره از مشکلات بگوییم، دلیلی ندارد که جزء افراد بزرگ محسوب شویم، ادامه داد: افراد دیگری هستند که همواره از مشکلات صحبت می‌کنند و مشکل نبوده را بود می‌دانند و بر این اساس دروغ‌سازی می‌کنند و برای دروغ‌های خود تحلیل‌هایی ارائه می‌کنند اما تولیدکننده همواره سازنده است و از دل مشکلات سازندگی بیرون می‌آورد و با سختی‌ها، کارهای نو و ماندگار انجام می‌دهد و می‌گویند که سختی‌ها تمام شدنی است.


معاون اول رئیس جمهوری با تاکید بر اینکه باید از این صنعتگران یاد کنیم که در مشکلات هم سازنده بودند، اظهار کرد: در مقاطعی آمریکایی‌ها می‌خواستند صنعت ایران را زمین‌گیر کنند اما عده‌ای از جمله همین صنعتگران آن را سرپا نگه داشتند.


وی با تاکید بر اینکه روزهای خوبی را پیش‌رو می‌بینم، گفت: آینده بسیار خوبی خواهیم داشت و نسل جوان با استفاده از تجربه این افراد ماندگار و کارکشته می‌توانند سختی‌ها را پشت‌سر بگذارند و با این تجربیات با هم سختی‌ها را پشت‌سر می‌گذاریم. 


بخش خصوصی سنگر اقتصاد را رها نکرد 


مسعود خوانساری، رئیس اتاق بازرگانی تهران نیز در این مراسم گفت: امروز اولویت کشور ایجاد و حفظ اشتغال و کمک به معیشت مردم است و آن هم در زمانه ای که تحریم ها پا روی گلوی اقتصاد گذاشته و مسیر کسب و کار را هر دم سخت تر کرده است در همین موقعیت پیچیده و دوران پرآشوب بخش خصوصی و مولد ایران ایستاده است و اجازه نداده که چرخ کارخانه ها از کار بیفتد و جوانان بیکار و ناهنجاری های افزون تری در جامعه ایجاد شوند. 


وی ادامه داد: در حالی که بسیاری از نورستگان و افرادی که به سبب فساد ارزی ثروتی به دست آورده اند سرمایه هایشان را به آن سوی مرزها بردند و به خانه و ویلا تبدیل کردند اما بخش خصوصی دغدغه مند سنگر اقتصاد را رها نساخت و اتفاقا در این روزگار ملال آور با تمام وجود در حال مبارزه برای بقا است. 


خوانساری اظهار کرد: رسالت امروز ما این است که تصویر کارفرینان را همان گونه که هست در پیشگاه مردم قرار دهیم و اجازه ندهیم در پس رفتارهای سیاسی فضای اقتصادی کشور غبار آلود شود. همه ما باید یک صدا به سیاستگذاران هشدار دهیم که امروز زمانه سیاست ورزی منفعت گرانه نیست و امروز زمان آن نیست که برای پیروزی یک جناح سیاسی از هیچ بی اخلاقی دریغ نکنیم، امروز موعد آن نیست که برای پیروزی در یک مبارزه کوتاه انتخابی هر چه می توانیم دیگران و نظام را تخریب کنیم اکنون وقت آن نیست که برای مصلحت شخصی منفعت یک ملت را نادیده بگیریم، به جرات باید بگوییم نسلی که از تجار و کارآفرینان که در شرایط کنونی کشور مشغول فعالیت های اقتصادی و اشتغال زایی هستند را باید در زمره فعالترین و کوشاترین نسل طبق تجار تاریخ معاصر ایران به شمار آورد.


رئیس اتاق بازرگانی تهران گفت: اگر صد سال قبل قحطی بود امروز تحریم است، اگر یک قرن قبل وبا به کشور هجوم آورده امروز کرونا عذاب روزانه مردم شده است، اگر در گذشته بی ثباتی سیاسی بود امروز بی برنامگی اقتصاد است و اگر صد سال قبل دیوان سالاری فاسد بود امروز بروکراسی زائد و گسترده پیش روی فعالان اقتصادی است.


وی افزود: امروز معتقدم شکل گیری اعتماد دو سویه میان بخش خصوصی و دولت و تبدیل فضای تعارض منافع به تعامل سازنده می تواند به مسیر توسعه ایران شتاب ببخشد اساس از شرق تا غرب جهان هیچ اقتصادی بدون توجه به بخش خصوصی به پیشرفت معنادار دست پیدا نکرده است. 

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر