05 ارديبهشت 1400 - 16:29

افزایش ۶۰ درصدی تولید ناخالص داخلی در ووهان چین

ووهان چین از عواقب Covid-۱۹ نجات پیدا کرد و تولید ناخالص داخلی را نزدیک به ۶۰ درصد افزایش داد.
کد خبر : ۱۲۳۶۶۴
چین

به گزارش ایبِنا به نقل از راشاتودی، ووهان که زمانی مرکز شیوع ویروس جهانی کرونا بود، در سه ماهه اول سال ۲۰۲۱، یک سال پس از فلج شدن فعالیت اقتصادی با Covid-۱۹، اقتصاد خود را با رشد ۵۸.۴ درصدی گسترش داده است. چین گزارش داد: تولید ناخالص داخلی این شهر در ژانویه تا مارس تا ۳۵۷.۴ میلیارد یوان (۵۵ میلیارد دلار) در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش یافت.


اوایل این هفته گلوبال تایمز با استناد به آمار رسمی گزارش داد: تولید ناخالص داخلی استان هوبئی چین که ووهان در آن واقع شده است برای اولین بار از زمان شیوع ویروس کرونا مثبت شد. در سه ماهه اول سال ۲۰۲۱ ۵۸.۳ درصد افزایش یافت و به ۹۸۷.۲۷ میلیارد یوان (۱۵۱.۴ میلیارد دلار) در مقایسه با افت ۴۰ درصد سال گذشته رسید.


این شهر و کل استان در محدودیت و تعطیلی شدیدی به سر می بردند که بیش از دو ماه طول کشید زمانی که این ویروس کشنده از آغاز سال ۲۰۲۰ به سرعت در سراسر چین و فراتر از آن گسترش یافت. بیشتر مشاغل محلی و کارخانه ها به دلیل این محدودیت ها بسته شدند. عملکرد این منطقه بخشی از بهبود گسترده اقتصاد چین است. چین پس از تبدیل شدن به تنها اقتصاد بزرگی که توانست در سال همه گیری گسترش یابد، رشد ۱۸.۳ درصد در سه ماهه اول سال ۲۰۲۱ را گزارش کرد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها