کردیت سوییس اعلام کرد:

کرونا میلیونرهای جدید به دنیا اضافه کرد!

کردیت سوییس اعلام کرد: بحران کرونا باعث افزایش نابرابری ثروت و پیدایش میلیونرهای جدید شد.
کد خبر : ۱۲۴۹۷۸
کردیت سوئیس

به گزارش ایبِنا به نقل از راشاتودی، موسسه تحقیقات کردیت سوییس گفت: بیماری همه گیر Covid-۱۹ در سال ۲۰۲۰ باعث رشد اختلاف ثروت در سراسر جهان شده است. این گزارش از افزایش ۵.۲ میلیون نفر میلیونر به تعدا کل ۵۶.۱ میلیون نفر خبر داد. گزارش سالانه ثروت جهانی کردیت سوییس که ادعا می شود ثروتمندان با افزایش سهام روبرو شدند، اظهار داشت: پیامدهای همه گیری Covid-۱۹ منجر به افزایش گسترده نابرابری ثروت در سال ۲۰۲۰ شد.


تعداد میلیونرها به ۵۶.۱ میلیون نفر افزایش یافت که گفته می شود ۴۵.۸ درصد ثروت جهان را در اختیار دارند و با ۱.۷ میلیون نفر در ایالات متحده. ارقام دقیق نشان داد که ۵۶.۱ میلیون نفر در سراسر جهان دارایی هایی به ارزش بیش از یک میلیون دلار داشتند.


این گزارش اذعان می کند که رشد شکاف ثروت از نوع پاسخ سیاسی به همه گیری توسط دولت ها و بانک های مرکزی در سراسر جهان ناشی می شود. به احتمال زیاد افزایش نابرابری در ثروت توسط خود همه گیری و تأثیرات مستقیم اقتصادی آن ایجاد نشده است، اما در عوض نتیجه اقدامات انجام شده برای کاهش تأثیر آن، در درجه اول نرخ بهره پایین تر بود.


گزارش شده که تاثیر همه گیری کرونا بر ثروت خانوار، به ویژه برای فقیرترین خانوارها، در مناطقی که دولت ها برای دستمزدهای از دست رفته در طی تعطیلی های اجباری غرامت نمی دادند، بدترین بوده است. در کشورهایی که دولت ها موفق به ارائه طرح های مرخصی شدند، میزان آسیب کاهش شغل و درآمد پایین تر از کار کاهش یافت.


همزمان، ثروتمندترین گروه ها که قبلاً در دارایی های عظیم سهام و املاک بودند، از رکود اقتصادی به نسبت بی تأثیر بودند. پس از ریزش در نیمه اول سال ۲۰۲۰، قیمت سهام در اواخر سال دوباره رشد کرد و در نتیجه ثروت افراد ثروتمندتر را افزایش داد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر