22 مرداد 1400 - 09:39

صعود نرخ دلار در هفته سوم مردادماه

بررسی فعالیت هفته سوم مردادماه بازار ارز نشان می‌دهد در این مدت دلار از کانال ۲۶ هزار تومانی فراتر رفت و این در حالی است که بازار در انتظار سیاست‌های جدید دولت سیزدهم و برنامه‌های کنترلی است.
کد خبر : ۱۲۶۱۵۷
دلار

به گزارش ایبِنا ، با توجه به آغاز به کار دولت سیزدهم و همچنین معرفی وزرا و کابینه دولت به نظر می‌رسد دلار تحت تاثیر جو روانی بازار قرار گرفته و روند افزایشی را دنبال کرد به نحوی که از کانال ۲۶ هزار تومان هم گذشت. با این حال اما رئیس جمهور جدید بر نظارت بر بازارها تاکید جدی داشته که این نشان از کنترل قیمت‌ها دارد.


اولین روز هفته و در اولین معاملات دلاری، نرخ این اسکناس آمریکایی در بازار آزاد، صرافی‌ملی، بازار تشکل ارزی و سامانه سنا کاهشی شد. قیمت معاملاتی دلار در بازار آزاد ۲۵ هزار و ۳۸۰ تومان گزارش شد و این درحالی است که در ساعات پایانی معاملات روز قبل از آن نیز نرخ این ارز ۲۵ هزار و ۴۸۰ تومان بود. در نهایت اما در ساعات پایانی معاملات نیز نرخ این ارز ۲۵ هزار و ۵۷۰ تومان شد.


نرخ اسکناس آمریکایی در سامانه سنا که پایان معاملات روز چهارشنبه ۲۵ هزار و ۲۶۹ تومان بود، صبح امروز نیز ۲۵ هزار و ۱۵۲ تومان اعلام شد.


یکشنبه ۱۷ مرداد اما با زمزمه‌های معرفی کابینه دولت سیزدهم شاهد روند افزایشی نرخ دلار بودیم به نحوی که اسکناس آمریکایی در صرافی‌ملی، بازار متشکل ارزی، سامانه سنا و بازار آزاد گران شد. اولین قیمت معاملاتی دلار در بازار آزاد این روز، ۲۵ هزار و  ۶۵۰ تومان گزارش شد.


نرخ اسکناس آمریکایی در سامانه سنا که پایان معاملات روز شنبه ۲۵ هزار و ۵۷ تومان بود، صبح یکشنبه ۲۵ هزار و ۱۷۳ تومان اعلام شد.


در این بین، شاخص دلار روز دوشنبه به بالاترین حد دو هفته اخیر صعود کرد. قیمت دلار در بازار آزاد ۱۸ مردادماه تا ساعت ۱۹، نسبت به روز قبل افزایش یافت و به رقم ۲۵ هزار و ۸۹۹ تومان‌ رسید.


سه شنبه ۱۹ مردادماه ، دلار دوباره پا به کانال ۲۶ هزار تومانی گذاشت. روز سه‌شنبه اولین قیمت‌های اعلام شده برای اسکناس آمریکایی در بازار آزاد، صرافی‌ملی، بازار متشکل ارزی و سامانه سنا افزایشی اعلام شد. نرخ ۲۶هزار و ۳۰ تومانی برای این روز ثبت شد.


چهارشنبه نیز شاهد افزایش قیمت دلار بودیم به نحوی که قیمت دلار در بازار آزاد به رقم ۲۶ هزار و ۶۱۹ تومان‌ رسید.


صرافی‌های بانک‌ها امروز قیمت دلار را برای فروش ۲۶ هزار و ۵۸ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۲۵ هزار و ۵۴۲ تومان خریداری می‌کنند.


در نهایت آخرین روز هفته سوم مردادماه نیز با روند افزایشی پایان رسید و معادلات بازار ارز را تا حدودی پیچیده کرد و به نوعی دلار رکوردشکنی در سال ۱۴۰۰ را از سر گرفت.


قیمت دلار در این روز در بازار آزاد از نیمه کانال ۲۶ هزار تومان گذشت و با نرخ ۲۶ هزار و ۶۰۶ تومان معامله شد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها