29 شهريور 1400 - 10:05

خلاصه وضعیت بازارهای مالی ۲۰ سپتامبر در یک نگاه

آخرین قیمت نفت، طلا، ارز، ارزهای رمزنگاری شده و سهام‌های وال استریت و بازار سهام آسیا و اقیانوسیه در معاملات امروز بررسی شد.
کد خبر : ۱۲۷۰۲۴
بازار مالی

به گزارش ایبِنا به نقل از سی ان بی سی، تغییرات بازارهای جهانی حاکی از کاهش قیمت نفت و سقوط ارزش سهام ها در بازار آسیا و کاهش قیمت طلای جهانی و  کاهش قیمت ها در بازار ارزهای رمزنگاری شده است که شرح آن در ذیل آمده است:



  • قیمت نفت


قیمت نفت در معاملات صبح آسیا پایین آمد و معاملات آتی نفت خام برنت با ۰.۶۸ درصد کاهش به ۷۴.۸۳ دلار در هر بشکه رسید. معاملات آتی نفت خام آمریکا ۰.۸۵ درصد کاهش یافت و به ۷۱.۳۶ دلار در هر بشکه رسید.



  • ارزها:


شاخص دلار آمریکا، در برابر سبدی از همتایان خود، پس از جهش اخیر به ۹۳.۳۴۹ رسید. شاخص دلار به بالاترین سطح یک ماه اخیر رسید و بر جذابیت طلا برای دارندگان سایر ارزها تأثیر منفی گذاشت. ین ژاپن در ۱۰۹.۹۲ به ازای هر دلار بود که هفته گذشته در برابر دلار آمریکا تضعیف شد. دلار استرالیا در پی سقوط از بالای ۰.۷۳۶ دلار در هفته گذشته، در ۰.۷۲۳۱ دلار معامله شد.



  • قیمت طلای جهانی:


با توجه به جلسه فدرال رزرو با تقویت قیمت دلار، قیمت طلا کاهش یافت. روز دوشنبه قیمت طلا با فشار شدید تقویت دلار کاهش پیدا کرد، در حالی که سرمایه گذاران منتظر راهنمایی فدرال رزرو آمریکا در مورد زمان احتمالی خروج از برنامه خرید اوراق قرضه بودند. به وقت ۴:۲۰ صبح تهران قیمت طلا ۰.۱ درصد کاهش یافت و به ۱۷۵۲.۶۶ دلار در هر اونس رسید، در حالی که قراردادهای آتی طلای آمریکا با ۰.۱ درصد افزایش به ۱۷۵۳ دلار و ۸۰ سنت رسید. روز جمعه اتحادیه بازار شمش لندن (LBMA) اعلام کرد که اعتبار یک پالایشگاه طلا در قرقیزستان را به دلیل عدم رعایت استانداردهای تامین منابع مسئول، متوقف کرده است. برگشت قیمت های داخلی، نتوانست تقاضای طلا در هند را در هفته گذشته احیا کند، در حالی که مصرف کننده اصلی چین شاهد افزایش خرید بود. قیمت نقره با ۰.۳ درصد کاهش به ۲۲.۳۳ دلار در هر اونس رسید که پایین ترین سطح خود از نوامبر ۲۰۲۰ بود. پلاتین ۰.۱ درصد کاهش یافت و به ۹۴۰.۳۹ دلار رسید، در حالی که پالادیوم ۰.۵ درصد افزایش یافت و به ۲۰۲۶.۵۰ دلار رسید.


انتظار می رود که فدرال رزرو در ۲۱ الی ۲۲ سپتامبر خرید اوراق قرضه ماهانه خود را کاهش دهد، در حالی که هرگونه تغییر واقعی را با رشد شغل ایالات متحده در ماه سپتامبر و پس از آن با آن مرتبط خواهد شد. شمش به عنوان حفاظی در برابر تورم و کاهش ارزش پول در نظر گرفته می شود که احتمالاً نتیجه محرک های مالی گسترده است. کاهش سیاست پولی فدرال رزرو می تواند با هر دو شرایط مقابله کند و جذابیت طلا را کاهش دهد.



  • بازار سهام آسیا و اقیانوسیه:


در معاملات روز دوشنبه بازارهای آسیا و اقیانوسیه شاخص هنگ سنگ در هنگ کنگ ۴ درصد کاهش یافت در حالی که سهام های اورگراند چین نزدیک به ۱۷ درصد سقوط کرد. شاخص Hang Seng Properties نیز به کمترین میزان در ۵۲ هفته گذشته رسید و آخرین بار  با حدود ۷ درصد کاهش معامله شد. سهام های بیمه گذاران ذکر شده در این شهر نیز سقوط کرد. اس اند پی/ای اس اکس۲۰۰  در استرالیا ۲.۰۹ درصد کاهش یافت. ام اس سی آی جامع ترین شاخص سهام آسیا و اقیانوسیه، در خارج از ژاپن ۱.۹۹ درصد کاهش یافت. روز دوشنبه بازارها در چین، ژاپن و کره جنوبی به دلیل تعطیلات بسته هستند.



  • وال استریت:


در وال استریت، سهام ها در ماه ضعیف این فصل یعنی سپتامبر با مشکل روبرو شده اند و داوجونز سه هفته متوالی ضرر داشته است. احتمالاً تمرکز سرمایه گذاران در این هفته روی جلسه آتی بانک مرکزی آمریکا در ماه سپتامبر خواهد بود تا سرنخ هایی درباره کاهش سیاست های پولی بانک مرکزی ارائه شود.



  • بازار ارزهای رمزنگاری شده:


در ساعت ۱۰:۲۸ صبح تهران قیمت بیت کوین با ۳.۷۴  درصد کاهش به  ۴۵۷۵۵.۹۶ دلار رسید و اتریوم با  ۴.۲۵  درصد کاهش در  ۳۲۰۴.۹۱ دلار معامله شد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها