گزارش ایبِنا از بازار سرمایه؛

تقویت ۲۶۰۰ واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۲۶۰۱ واحدی معادل ۰.۱۸ درصد به یک میلیون و ۴۲۴ هزار و ۷۱۹ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افت ۵۱ واحدی به ۲۰ هزار و ۸۰۶  واحد رسید.
کد خبر : ۱۲۷۱۵۵
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، امروز تالار شیشه‌ای در معاملات دومین روز کاری هفته (یکشنبه چهارم مهرماه ۱۴۰۰)، شاهد روند صعودی اکثر شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۶۴۹ واحدی معادل ۰.۱۸ درصد به رقم ۳۵۵ هزار و ۷۰۰ واحد رسید.


شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۱۹۸۸ واحدی، عدد ۴۲۰ هزار و ۹۵۴ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۱۲۵۴ واحدی به رقم ۲۶۵ هزار و ۶۲۲ واحد رسید.


همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۲۰۲۱ واحد افزایش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۸۳۶ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۴۴۳۵ واحد افزایش به رقم یک میلیون و ۶۰ هزار واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۲۶۲۳ واحد کاهش همراه بود و عدد دو میلیون و ۸۱۵ هزار واحد را به نمایش گذاشت.



بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی پارسان، فملی، وغدیر، رمپنا، فارس و شبندر با بیشترین افزایش، تاثیر مثبت در روند نزولی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی شستا، اخابر و فولاد، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.


با پایان فعالیت بازار سرمایه در دومین روز کاری بازار سرمایه در فصل پاییز، معامله‌گران بورس ۵ میلیارد و ۶۳۲ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب یک میلیون و ۱۰۰ هزار نوبت معامله و به ارزش ۴۸ هزار و ۷۳۰ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد ثامان(سامان‌ گستراصفهان‌) با ۴.۹۶ درصد رشد و پس از آن، نمادهای پلاسک، ثفارس، لابسا و غشهد بود. همچنین نماد معاملاتی وملی(گروه‌ صنعتی‌ ملی‌) با ۵ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای لپارس، کدما، شسینا و کیمیاتک قرار گرفتند.



برچسب ها: بورس شاخص بورس
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر