خلاصه وضعیت بازارهای مالی جهان در ۱۲ مهرماه

آخرین قیمت نفت، طلا، ارز، ارزهای رمزنگاری شده و بازار سهام آسیا و اقیانوسیه در معاملات امروز مورد بررسی قرار گرفت.
کد خبر : ۱۲۷۳۲۶
بازار مالی

به گزارش ایبِنا به نقل از سی ان بی سی، تغییرات بازارهای جهانی حاکی از کاهش قیمت نفت و نوسان ارزش سهام ها در بازار آسیا، کاهش قیمت طلای جهانی و کاهش قیمت معاملات در بازار ارزهای رمزنگاری شده است که شرح آن در ذیل آمده است:



  • قیمت نفت کاهش   یافت                                                                                                                                                                                                                                                                                                  قیمت نفت در معاملات آسیا پایین آمد و معاملات آتی نفت خام برنت ۰.۳۷ درصد کاهش یافت و به ۷۸.۹۹ دلار در هر بشکه رسید. معاملات آتی نفت خام آمریکا ۰.۴۲ درصد کاهش یافت و به ۷۵.۵۶ دلار رسید.

  • ارزش سهام ها در بازار آسیا و اقیانوسیه نوسان داشت                                                                                                                                                                                                                                                        

    در معاملات دوشنبه بازارهای آسیایی نوسان داشتند و شاخص هنگ سنگ در هنگ کنگ پس از تعطیلات جمعه بیش از ۲ درصد سقوط کرد. معاملات سهام های اورگراند چین با بازگشت نگرانی سرمایه گذاران از اموال بدهکار متوقف شد. همزمان، سهام های یکی دیگر از توسعه دهندگان املاک چینی هاپسون نیز متوقف شد. هاپسون در یک پرونده اعلام کرد که سهام های خود را متوقف کرده تا زمانی که معامله بزرگی انجام شود و براساس آن با خرید سهام یک شرکت دیگر موافقت کرده است.

    نگرانی سرمایه گذاران از وضعیت بدهی اورگراند ادامه دارد که در هفته های گذشته پرداخت دو نوبت سود اوراق قرضه را از دست داده است. با اعلام خبر شرکت مرک از داروی خوراکی ضد ویروسی جدید Covid که خطر بستری شدن یا مرگ را کاهش می دهد، سهام های آسیا و اقیانوسیه نوسان پیدا کردند. در ژاپن، نیک کی ۲۲۵، ۱.۴۲ درصد کاهش و شاخص تاپیکس ۰.۹۲ درصد کاهش یافت. سهام های استرالیا جهش کردند و اس اند پی/ای اس اکس۰.۹۳  درصد افزایش یافت. ام اس سی آی، گسترده ترین شاخص سهام آسیا و اقیانوسیه ۰.۳۴ درصد افت کرد.

    روز جمعه بیوتراپی شرکت های  Merck و Ridgeback اعلام کردند دارویی تولید کرده اند که خطر بستری شدن یا مرگ در بیماران مبتلا به کووید را تا ۵۰ درصد کاهش می دهد. با مجوز نهادهای نظارتی، این دارو می تواند اولین داروی ضد ویروسی خوراکی برای کووید باشد. این شرکت ها قصد دارند پس از نتایج قانع کننده این دارو در آزمایش های بالینی، مجوز اورژانسی برای درمان ضد ویروس کووید بگیرند. بازارهای چین در بیشتر روزهای این هفته به دلیل تعطیلات بسته هستند و قرار است روز جمعه بازگشایی شوند. بازارهای کره جنوبی نیز روز دوشنبه تعطیل هستند.


  • ارزش دلار افزایش یافت                                                                                                                                                                                                                                                                                         شاخص دلار آمریکا در برابر سبدی از همتایان خود، پس از کاهش اخیر در ۹۴.۰۹۹ قرار گرفت. ین ژاپن در ۱۱۱.۰۴ به ازای هر دلار معامله شد که قوی تر از هفته گذشته بود. دلار استرالیا در پی جهش در اواخر هفته گذشته از ۰.۷۲ دلار در ۰.۷۲۶۱ دلار تغییر کرد.شاخص دلار ۰.۱ درصد افزایش یافت و از پایین ترین سطح خود از ۲۹ سپتامبر گذشته تا کنون افزایش یافت و طلا را برای خریداران  سایر ارزها گران کرد.


  • با افزایش دلار، قیمت طلا کاهش پیدا کرد                                                                                                                                                                                                                                                                 

    روز دوشنبه قیمت طلا با افزایش ارزش دلار، کاهش یافت در حالی که سرمایه گذاران با توجه به گزارش مشاغل کلیدی ایالات متحده در اواخر این هفته که می تواند بر زمان بندی فدرال رزرو برای کاهش خرید دارایی خود تأثیر بگذارد. در ساعت ۷:۰۲ صبح طلای اسپات، ۰.۱ کاهش یافت و به ۱۷۵۸.۴۸ دلار در هر اونس رسید. معاملات آتی طلا در آمریکا ۰.۱ درصد افزایش یافت و به ۱۷۵۹.۸۰ دلار رسید. طبق نظرسنجی رویترز از اقتصاددانان، در حال حاضر سرمایه گذاران منتظر اطلاعات حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات متحده در روز جمعه هستند که انتظار می رود افزایشی معادل ۴۶۰ هزار شغل در ماه سپتامبر نشان دهد.

    طلا به طور سنتی به عنوان حفاظ تورمی در نظر گرفته می شود، اگرچه کاهش محرک های مالی بانک مرکزی و افزایش نرخ بهره باعث افزایش سود اوراق قرضه دولتی می شود و به نوبه خود تبدیل به فرصت بیشتر برای طلا می شود که هیچ سودی ندارد. SPDR Gold Trust، بزرگترین صندوق طلا در جهان گفت که دارایی های آن ۰.۴ درصد کاهش یافت و به ۹۸۶.۵۴ تن در روز جمعه رسید. با این حال، نگرانی ها در مورد تأثیر اقتصادی گسترده تر بحران بدهی اورگراند چینی نیز بر احساس خطر تأثیر گذاشته است.

    نقره با ۰.۱ درصد کاهش به ۲۲.۵۱ دلار در هر اونس رسید. پلاتین با ۰.۱ درصد کاهش به ۹۷۱.۲۲ دلار و پالادیوم با ۰.۵ درصد کاهش به ۱۹۰۸.۸۰ دلار رسید.


  • قیمت ارزهای رمزنگاری شده در معاملات امروز کاهش یافت                                                                                                                                                                                                                                         در ساعت ۱۰:۰۰صبح به وقت تهران قیمت بیت کوین با  ۲.۶۳ درصد کاهش به ۴۷۶۰۴.۸۴ دلار رسید و اتریوم با ۳.۸۸   درصد کاهش به  ۳۳۴۲.۳۱ دلار رسید.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر