21 مهر 1400 - 08:37
در آخرین ماه تابستان ۱۴۰۰؛

چند درصد از تراکنش‌های کارتخوان فروشگاهی کمتر ۵۰۰ هزار تومان است؟

جدیدترین گزارش شاپرک نشان می‌دهد در شهریور امسال حدود ۹۲ درصد کل تراکنش‌ها دارای ارقام زیر ۵۰۰ هزار تومان بوده و ۴۶.۱۹ درصد تعداد تراکنش‌ها با ابزار کارتخوان فروشگاهی نیز بالای ۲۵ هزار تومان بوده است.
کد خبر : ۱۲۷۵۲۵
تراکنش

به گزارش ایبِنا؛ بسیاری از مردم در طول شبانه روز از طریق کارتخوان فروشگاهی اقدام به خرید و فروش کالا و خدمات می‌کنند. یکی از آمارهای قابل تأمل که در گزارش اخیر شاپرک قابل مشاهده است، میزان پراکندگی مبلغی تراکنش‌ها از طریق ابزار کارتخوان فروشگاهی به عنوان یکی از سه ابزارهای پذیرش شبکه است.


بر این اساس در گزارش شهریورماه شاپرک، ابتدا به تقسیم بندی دامنه مبلغی تراکنش‌های زیر پرداخته شده است؛


۱- زیر ۵۰,۰۰۰ ریال


۲- بین ۵۰,۰۰۱ تا ۲۵۰,۰۰۰ ریال


۳- بالای ۲۵۰,۰۰۰ ریال


درصد تعداد تراکنش ها با استفاده از ابزار کارتخوان


در ادامه آمار منتشر شده، با اشاره به سهم  ۴.۴۹ درصدی تراکنش‌های مانده گیری از کل تراکنش‌های ابزار کارتخوان فروشگاهی تاکید شده است: در شهریورماه امسال، بیشترین تعداد تراکنش‌های ابزار کارتخوان فروشگاهی دارای مبلغی بین ۵۰,۰۰۱ تا ۱۵۰,۰۰۰ ریال بوده است.


همچنین ۱۳.۴۹ درصد تعداد تراکنش‌های ابزار کارت خوان فروشگاهی، مبلغ زیر ۵۰,۰۰۰ ریال را داشته‌اند. ۳۵.۸۳ درصد تراکنش‌های ابزار کارتخوان فروشگاهی نیز در بازه مبلغی ۵۰,۰۰۱  تا ۲۵۰,۰۰۰ ریال بوده‌اند و در نهایت ۴۶.۱۹ درصد تراکنش‌ها با مبلغ بالای ۲۵۰,۰۰۰ ریال انجام گرفته‌اند.


بیشترین تعداد تراکنش برای کدام بازه مبلغی است؟


اما در بخش دیگر این گزارش به تعداد تراکنش‌های کارتخوان در بازه های بالا، پرداخته است. به گونه ای که در شهریورماه ۱۴۰۰ تعداد تراکنش‌های با مبلغ زیر ۵۰,۰۰۰ ریال در ابزار کارتخوان فروشگاهی برابر با ۴۱۴,۵۸۶,۹۴۵ عدد تراکنش بوده است.


همچنین تعداد تراکنش‌های با مبلغ بین ۵۰,۰۰۱ ریال و ۲۵۰,۰۰۰ ریال برابر با ۱,۱۰۱,۱۵۸,۰۹۹ عدد تراکنش بوده و کل تعداد تراکنش‌های با مبلغ بالای ۲۵۰,۰۰۱ ریال برابر با ۱,۴۱۹,۴۴۳,۶۷۸ عدد تراکنش می‌باشد.


با توجه به نمودار دامنه مبلغی ابزار کارتخوان فروشگاهی می‌توان بیان نمود که نزدیک به ۹۱.۶۴ درصد تراکنش‌های ابزار پذیرش کارتخوان فروشگاهی دارای مبلغ کمتر از ۵ میلیون ریال می‌باشد.



خبرنگار: عباسعلی تعقلی


برچسب ها: شاپرک تراکنش
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر