گزارش ایبِنا از بازار سرمایه؛

شاخص کل بورس ۸۵۴ واحد تقویت شد

شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۸۵۴ واحدی معادل ۰.۰۶ درصد به یک میلیون و ۴۳۶ هزار و ۹۶۳ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افت ۱۰۷ واحدی به ۲۰ هزار و ۳۰۶ واحد رسید.
کد خبر : ۱۲۷۶۶۷
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، امروز تالار شیشه‌ای در معاملات سومین روز کاری هفته (دوشنبه بیست و ششم مهرماه ۱۴۰۰)، شاهد روند نزولی و صعودی شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۲۱۲ واحدی معادل ۰.۰۶ درصد به رقم ۳۵۷ هزار و ۶۲۲ واحد رسید.


شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۴۳۴۷ واحدی، عدد ۳۹۳ هزار و ۹۶۳ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۲۷۴۱ واحدی به رقم ۲۴۸ هزار و ۴۸۵ واحد رسید.


همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۵۴۲ واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۸۳۰ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۴۱۸۸ واحد افزایش به رقم یک میلیون و ۷۹ هزار واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۹۴۲۱ واحد کاهش همراه بود و عدد دو میلیون و ۸۱۰ هزار واحد را به نمایش گذاشت.



بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی فملی، شاراک، کچاد، شخارک، جم و ومعادن با بیشترین افزایش ، تاثیر مثبت در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی شپنا، پارس و کالا، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.


با پایان فعالیت بازار سرمایه در سومین روز کاری بازار سرمایه در چهارمین هفته پاییز، معامله‌گران بورس ۷ میلیارد و ۵۶۷ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۵۱۷ هزار و ۶۰۸ نوبت معامله و به ارزش ۵۶ هزار و ۷۲۴ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد وایران(لیزینگ ایرانیان) با ۵ درصد رشد و پس از آن، نمادهای فاسمین، خکمک، فرآور و کپشیر بود. همچنین نماد معاملاتی تکشا(گسترش‌صنایع‌وخدمات‌کشاورزی‌) با ۵ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای کدما، ثشرق، وآذر و سیلام قرار گرفتند.



برچسب ها: بورس شاخص بورس
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر