برای مقابله با بحران انرژی آینده؛

هند گاز و زغال‌سنگ ذخیره می‌کند

دهلی نو در فکر حفظ ذخایر استراتژیک گاز طبیعی و زغال سنگ وارداتی برای جلوگیری از کمبود عرضه آتی در بحران انرژی رو به رشد جهانی است.
کد خبر : ۱۲۷۷۵۶
بحران انرژی هند

به گزارش ایبِنا به نقل از راشاتودی، گفته می شود دهلی نو در فکر حفظ ذخایر استراتژیک گاز طبیعی و زغال سنگ وارداتی برای جلوگیری از کمبود عرضه آتی در بحران انرژی رو به رشد جهانی است. هند در حال حاضر با کمبود زغال سنگ ناشی از افزایش تقاضای برق مواجه است با اینکه این کشور پس از تعطیلی همه گیری کرونا و کاهش واردات مرتبط با قیمت بالای زغال سنگ در سراسر جهان ، اقتصاد خود را بازگشایی می کند. این کشور تشنه انرژی با وجود رکورد تامین شده توسط معادن زغال سنگ این دولت، قطع برق تا ۱۴ ساعت در روز را تجربه کرده است.


آلوک کومار، وزیر نیروی هند، در اجلاس قدرت جنوب آسیا که توسط کنفدراسیون صنایع هند برگزار می شود، گفت: اجازه دهید ما درباره حفظ ذخایر استراتژیک گاز و زغال سنگ وارداتی فکر و بحث کنیم تا این اقتصاد بتواند از شوک های عرضه حاضر به مدت حدود یک ماه یا بیشتر جلوگیری کند. گفته می شود که زغال سنگ بیش از ۷۰ درصد از تولید برق هند را تشکیل می دهد و اکثر ۱۳۵ نیروگاه زغال سنگ این کشور ذخایر سوختی کمتر از سه روز دارند. کومار گفت: اگر استراتژی مدون نداشته باشیم، قیمت های بالا امنیت انرژی را دچار چالش می کند. بحران شدید انرژی، هند را که دومین واردکننده بزرگ زغال سنگ در جهان وچهارمین ذخایر بزرگ در سطح جهان است، مجبور می کند تا با همسایه  اش چین رقابت کند، در حالی که در حال حاضر هر دو برای افزایش واردات تحت فشار هستند. بر اساس گزارش ها، متوسط ​​واردات ماهانه زغال سنگ حرارتی به هند ۲۱ میلیون تن قبل از همه گیری کووید -۱۹ بوده که ۶ میلیون تن از کل آن به بخش برق، اختصاص یافته است. اندونزی، استرالیا و آفریقای جنوبی جزو تامین کنندگان عمده این کشور هستند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر