نظرسنجی توییتری؛ واکنش ماسک به صورت حساب مالیاتی ۱۵ میلیارد دلاری

ایلان ماسک با صورت حساب مالیاتی ۱۵ میلیارد دلاری بر سهام‌هایی که در سال آینده منقضی می‌شود، مواجه است، که احتمال دارد دلیل واقعی او برای فروش ۱۰ درصد از سهام تسلا باشد.
کد خبر : ۱۲۸۱۵۴
ماسک

به گزارش ایبِنا به نقل از راشاتودی، ایلان ماسک، مدیر عامل و میلیاردر تسلا در آخر این هفته از دنبال کنندگان توییتر خود پرسید که ۱۰ درصد از دارایی های تسلا خود را بفروشد یا خیر و آنها پاسخ مثبت دادند، اما گزارش های رسانه ها ادعا می‌کنند که او باید به زودی این سهام را بدون توجه به لفاظی‌ها بفروشد. بر اساس گزارشی، ماسک با صورت حساب مالیاتی ۱۵ میلیارد دلاری بر سهام هایی که در سال آینده منقضی می‌شود، مواجه است، که احتمال دارد دلیل واقعی او برای فروش ۱۰ درصد از سهام تسلا در مرحله اول باشد.


همانطور که خود ماسک اعلام کرد، حقوق یا پاداش نقدی از تسلا دریافت نمی‌کند، بنابراین ثروت مشمول مالیات او از سود سهام و قیمت سهم این شرکت حاصل می شود. ماسک در سال ۲۰۱۲ سهام تسلا را دریافت کرد که به او اجازه داد تا ۲۲.۸۶ میلیون سهم تسلا را با قیمت ثابت تنها ۶.۲۴ دلار به ازای هر سهم خریداری کند. از آنجایی که سهام این شرکت در هفته گذشته در ۱۲۲۲.۰۹ دلار بسته شد، سود کلی او اکنون به زیر ۲۸ میلیارد دلار رسیده است. اختیارات سهام ماسک در ماه آگوست ۲۰۲۲ منقضی می‌شود، اما برای استفاده از آنها، باید مالیات بر درآمد سود را با نرخ ترکیبی ۵۴.۱ درصد بپردازد. یک دو دو تا چهار تای ساده نشان می‌دهد که قیمت فعلی صورت حساب مالیاتی او حدود ۱۵ میلیارد دلار است. خود ماسک اعلام کرد که فروش سهام تسلا را برای کسب گزینه‌های در حال انقضا در کنفرانس کد، در ماه سپتامبر آغاز می‌کند و گفت: من گزینه های زیادی دارم که اوایل سال آینده منقضی می‌شوند، بنابراین مجموعه ای بزرگ از گزینه‌ها در سه ماهه چهارم سال آینده به فروش خواهند رسید وگرنه آنها منقضی می شوند.


جامعه توییتر در مورد نظرسنجی ماسک اختلاف نظر پیدا کرده است. در حالی که برخی نگران بودند که دارایی‌های تسلای آنها با شروع فروش سهام ماسک کاهش یابد، برخی دیگر گفتند که وقت آن رسیده که میلیاردرها مالیات مربوط به خود را پرداخت کنند. خود ماسک با اشاره به طرح‌های پیشنهادی حزب دموکرات در سنای ایالات متحده، گفت: اخیراً بسیاری از سودهای محقق نشده که وسیله‌ای برای اجتناب از مالیات است، ساخته شده حتی اگر سهام خود را نفروشند. بسیاری از مردم پیشنهاد کردند که سرنوشت میلیاردها دلار مالیات نباید با نظرسنجی توییتر تعیین شود. ران وایدن، سناتور اورگان، در توییتی نوشت: اینکه ثروتمندترین مرد جهان اصلاً مالیات بپردازد یا نه، نباید به نتایج نظرسنجی توییتر بستگی داشته باشد. زمان مالیات بر درآمد میلیاردرها فرا رسیده است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
اینفوگرافیک
بیشتر
پربیننده ها