راه‌اندازی شورای ارز دیجیتال بانک مرکزی انگلستان در سال آینده

بانک انگلستان در راستای رونمایی از مراحل بعدی ارائه ارز دیجیتال بانک مرکزی انگلستان، شورای (CBDC) در سال 2022 را راه‌اندازی کرد.
کد خبر : ۱۲۸۲۴۵
ارز دیجیتال انگلیس

به گزارش ایبِنا به نقل از فین تک فیوچرز، بانک انگلستان از مراحل بعدی ارائه ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) رونمایی کرده است. این بانک، همراه با وزارت خزانه داری  بریتانیا، شورایی را در سال 2022 راه اندازی خواهد کرد که به ارزیابی CBDC انگلستان و تشریح اینکه چه فناوری هایی باید وجود داشته باشند، خواهد پرداخت. این شورا در صورت پذیرش ارز دیجیتال در بریتانیا، مزایا و پیامدهای آن برای افراد و مشاغل را مورد بررسی و ارزیابی قرار داده و تصمیم گیری های سیاسی را در سال‌های آینده اطلاع‌رسانی می‌کند. هنوز، هیچ تصمیمی در مورد ادامه مسیر CBDC در بریتانیا گرفته نشده، مبنی بر اینکه در کنار پول نقد و سپرده های بانکی و یا جایگزین آنها خواهد بود یا خیر. در ماه آوریل، این بانک و وزارت خزانه داری بریتانیا کارگروه CBDC و انجمن های تعامل و فناوری را راه اندازی کردند که در آن ها افراد از صنعت، جامعه مدنی و دانشگاه ارائه تخصصی داشتند. شورای مزبور در سال آینده به تصمیم گیری در مورد انتقال به مرحله توسعه که چندین سال زمان می برد، کمک می کند و جزئیات بیشتری در مورد آنچه که از نقطه نظر فنی مورد نیاز است ترسیم خواهد کرد. در پایان مرحله توسعه می توان برای چنین پروژه زیرساخت ملی بزرگی وارد عمل شد، این بانک امیدوار است که CBDC بتواند در نیمه دوم این دهه در بریتانیا راه اندازی شود.


 جان گلن، وزیر اقتصاد خزانه‌داری گفت: من همه را تشویق می‌کنم که در این بحث مشارکت کنند تا بتوانیم فرصت‌ها و همچنین خطراتی که ممکن است ایجاد کند، بررسی کنیم. جان کانلیف، معاون بخش ثبات مالی، افزود: طرح تاسیس شورا در سال آینده در مورد CBDC، گامی حیاتی در توسعه سیاست‌های ما است. اخیرن بسیاری از کشورها CBDC ها را راه اندازی کرده  یا در حال بررسی استفاده از آنها هستند. بانک مرکزی نیجریه اخیراً ای نایرا را رونمایی کرد و بوتان با شراکت ریپل CBDC  خود را آزمایش کرد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر