28 آبان 1400 - 11:14
یک نماینده مجلس درگفتگو با ایبِنا:

تردیدی در تاثیر آزادسازی ارزها بر رونق اشتغال و تولید نیست

یک نماینده مجلس گفت: آزادسازی ارزها تاثیر بسیار خوبی در رابطه با رونق اشتغال، تولید و فعالیت‌های مربوط به بخش دولتی به دنبال خواهد داشت و تردیدی در این مسئله وجود ندارد.
کد خبر : ۱۲۸۳۵۲
انور حبیب زاده بوکانی

انور حبیب‌زاده بوکانی، نماینده مردم بوکان و عضو کمیسیون اقتصادی درباره تاثیراقتصادی ارزهای آزاد شده به خبرنگار ایبِنا گفت: درباره این موضوع روز چهارشنبه هم که آقای رئیسی به مجلس آمد اشاراتی داشت و آینده‌ خوشی را در فرارو و به دنبال آن شکوفایی اقتصادی نوید داد. 


وی درادامه اضافه کرد: آزادسازی ارزها تاثیر بسیار خوبی در رابطه با رونق اشتغال، تولید و فعالیت‌های مربوط به بخش دولتی به دنبال خواهد داشت و تردیدی در این مسئله وجود ندارد. قاعدتا براساس همین مسئله در روزهای آینده خواهیم توانست کارهای مهمی در کشور که مرتبط با آزادسازی پول‌های بلوکه شده است را شاهد باشیم. در این خصوص می‌توان به  گسترش کارخانه‌های بزرگ کشور اشاره کرد که اکنون به دلایل مشکلات ارزی از نظر امکانات و ماده اولیه در مضیقه هستند و با آزاد شدن ارزهای بلوکه شده امیدی تازه در آنان به وجود خواهد آمد. 


نماینده مردم بوکان در مجلس درخصوص تاثیر آن بر بازار ارز اظهار داشت: آزاد شدن پول‌های بلوکه شده هم در بازار ارز موثر واقع خواهد شد و چنانچه بنا باشد تا از روی اصول، برنامه‌ریزی و مدیریت صحیح گام‌ها برداشته شود، قطعا تاثیر چشمگیری خواهد داشت و با وجود آنکه به طور صد در صد نمی‌توان عنوان کرد ولی این احتمال وجود دارد که در کاهش قیمت ارز هم موثر واقع شود یا حداقل از بالا رفتن آن جلوگیری به عمل آورد.   


عضو کمیسیون اقتصادی درباره مدیریت نوسانات ارزی نیز ابراز کرد: نوسانات ارزی به عاملی برای افزایش قیمت تبدیل شده است. چنانچه قادر باشیم این مسئله را مورد مدیریت قرار دهیم ونوسانات ارزی را کنترل کنیم، قطعا در ارتباط با حل مشکلات مرتبط در این زمینه موفق شده‌ایم.


حبیب‌زاده بوکانی درباره تاثیر مدیریت در همین زمینه چنین توضیح داد: امروز در دنیا مدیریت حرف اول می‌زند، چنانچه بنا باشد با مدیریت صحیح امورات خود را در کشور اداره کنیم، بنا به توصیه کارشناسان بخش‌های مختلف اقتصاد و تولید قطعا باید برنامه‌ای دقیق و حساب شده مورد توجه قرار گیرد و کنترل ارز در صورتی که به این مدیریت صحیح سوق داده شود، به طور حتم مشکلات ناشی از نوسانات ارزی و قیمت‌ها را برطرف خواهد کرد و تاثیر قطعی بر بازارو جامعه خواهد گذارد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر