13 آذر 1400 - 12:39
در گفتگو با ایبِنا مطرح شد؛

بانک تجارت به زودی به سامانه پل خواهد پیوست

نائب رئیس هیات مدیره بانک تجارت گفت: پس از تعامل نهایی با شرکت‌های مرتبط با بانک تجارت، به زودی به سامانه پل جهت ارائه خدمات مطلوب به مشتریان، ملحق خواهیم شد.
کد خبر : ۱۲۸۷۰۳
ترک تبریزی

به گزارش ایبِنا؛ در روزهای پایانی آبان ۱۴۰۰، محرمیان معاون فناوری های نوین بانک مرکزی از رونمایی از سامانه پل با هدف سهولت در استفاده از خدمات نقل و انتقال وجوه در آذرماه سال جاری خبر داد. در این باره داوود محمدبیگی مدیر اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی نیز در گفتگو با خبرنگار ایبِنا اظهار داشت: این خدمت جدید، از منظر کارکردی و همچنین از منظر مشتری، خیلی شبیه به انتقال وجه کارت به کارت است. منتهی مبدا و مقصد تراکنش‌ها در این سامانه، حساب به جای شماره کارت است.


در این خصوص، مرتضی ترک تبریزی نائب رئیس هیات مدیره بانک تجارت در گفتگو با خبرنگار ایبِنا با اشاره به اینکه در بانک تجارت، هر سامانه حاکمیتی که ابلاغ شود، حتما شرکت خواهیم کرد و برای تمرینات اولیه و هماهنگ‌سازی‌های مورد نظر، تمام تلاش را انجام خواهیم داد، اظهار داشت: در خصوص سامانه پل که اخیرا مسئولان بانک مرکزی در خصوص آن صحبت کرده‌اند، در حال آماده‌سازی هستیم و پس از تعامل نهایی با شرکت‌های مرتبط با بانک تجارت، به زودی به سامانه پل جهت ارائه خدمات مطلوب به مشتریان، ملحق خواهیم شد.


عضو هیئت‌مدیره بانک تجارت با اشاره به اینکه سامانه پل راهکاری برای انتقال لحظه‌ای وجه از طریق سازوکار حساب به حساب در شبکه بانکی است، اظهار داشت: در این میان البته باید مسائل مرتبط با آموزش مشتریان را به خوبی انجام دهیم.


این مقام مسئول در بانک تجارت در ادامه با اشاره به مثبت بودن نتایج بهره‌مندی از سامانه پل در شبکه بانکی اظهار داشت: در این شرایط باید توجه و حواسمان به شرکت‌های نوپا و فین تک و استارت‌آپ‌هایی که در حوزه بانکی مشغول کار هستند، باشد. زیرا باید در کشورمان کاری کنیم که سرویس‌ها را متنوع و غیرمتمرکز ارائه دهیم. در حقیقت باید به سمتی حرکت کنیم که شرکت‌های کوچک استارتاپی که در حال ارائه سرویس‌های خوب و چابک به مردم هستند و به سیستم بانکی در ارائه خدمات، کمک موثری دارند، در این مسیر جدید احساس خوبی داشته باشند. به بیان دیگر باید نقش این نوع شرکت‌ها را در نظام بانکی جدی بگیریم. باید کاری کنیم که این شرکت‌ها با ارائه سامانه‌های جدید، از بین نروند و همچنان به خدمت‌رسانی ادامه دهند.


وی در ادامه با اشاره به ضرورت بررسی ریسک هر کاری در شبکه بانکی و خدماتی اظهار داشت: در خصوص هرکاری که ریسک بالایی دارد، نباید اقدامی انجام دهیم که منجر به توقف آن کار شود؛ در حقیقت محدود کردن‌های ما در شبکه بانکی، بر اساس ریسک موضوع باید باشد. این در حالی است که باید توجه داشت در سیستم‌های دنیا، ابتدا ریسک را بررسی می‌کنند و سپس بر اساس ریسک، کنترل می‌گذارند.


ترک تبریزی در انتها افزود: باید نگاه سیاست‌گذار در حوزه اپلیکیشن‌ها و حوزه سرویس‌ها، ریسک محور باشد. این مساله چند خاصیت دارد: اول اینکه هزینه‌های بانک‌ها را به شدت کاهش می‌دهد، دوم؛ نگاه مشتری را به سرویس‌های بانکی مثبت می‌کند و در نهایت تجربه مشتری نیز خیلی خوب و علاقه‌مند به شبکه بانکی کشور خواهد شد. ولی از آن طرف باید کنترل‌های ریسک را با استفاده از ابزاری همچون مانیتور و چک کردن به طور دائم، انجام دهیم.

ارسال‌ نظر
امیر مقصودی
Iran (Islamic Republic of)
۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۶
۰
سلام
امروز مورخ : 1401/05/22 که هنوز بانک تجارت به سامانه جدید
سامانه پرداخت لحظه‌ای که به ( پل ) معروف است ؛ نپیوسته

خواستم از ایبنا پیگیری کنم ؟!
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۲۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۵
۰
کو پس چرا هنوز نپیوسته،همه بانکها دارن بجز تجارت
فیلم و پخش زنده
بیشتر