گزارش ایبِنا از بازار سرمایه؛

شاخص کل بورس بیش از ۸ هزار واحد رشد کرد

شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۸۴۸۶  واحدی معادل ۰.۶۴ درصدی به یک میلیون و ۳۴۳ هزار و ۲۵۲ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با رشد ۷۴  واحدی به ۱۹ هزار و ۲۰۹ واحد رسید.
کد خبر : ۱۲۸۷۴۰
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، امروز تالار شیشه‌ای در معاملات دومین روز کاری هفته (یکشنبه چهاردهم آذرماه ۱۴۰۰)، شاهد تداوم روند نزولی شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۲۱۰۴ واحدی معادل ۰.۶۴ درصد به رقم ۳۳۳ هزار و ۸۸ واحد رسید.


شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۴۳۰  واحدی، عدد ۳۶۳ هزار و ۳۴۷ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۲۷۰  واحدی به رقم ۲۲۸ هزار و ۷۰۹ واحد رسید.


همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۱۲۰۶۳ واحد افزایش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۷۱۱ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۶۹۶۶ واحد افزایش به رقم یک میلیون و ۱۳ هزار واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۱۴۷۴۰ واحد افزایش همراه بود و عدد دو میلیون و ۶۱۴ هزار واحد را به نمایش گذاشت.



بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی فولاد، شبندر، وغدیر، تاپیکو، شپنا و نوری با بیش‌ترین افزایش، تاثیر مثبت در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی کگل، تیپیکو و وتجارت ، بیش‌ترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.


با پایان فعالیت بازار سرمایه در دومین  روز کاری بورس در هفته جاری، معامله‌گران بورس ۳ میلیارد و ۹۸۶ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۳۸۳ هزار و ۷۴۶ نوبت معامله و به ارزش ۲۷ هزار و ۵۸۹ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد فسپا(گروه‌صنعتی‌سپاهان‌ ) با ۴.۸۹ درصد رشد و پس از آن، نمادهای سشرق، سپاها، سصوفی و کاذر بود. همچنین نماد معاملاتی لبوتان(گروه‌صنعتی‌بوتان‌ ) با ۴.۹۷  درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای غدام، خریخت، کساپا و چفیبر قرار گرفتند.



برچسب ها: بورس شاخص بورس
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر