برگزاری جلسات سیاست پولی بانک‌های مرکزی در هفته جاری

با توجه به شتاب تورم در آمریکا، فدرال رزرو ایالات متحده، بانک مرکزی ژاپن، بانک انگلستان و بانک مرکزی اروپا، این هفته جلسات سیاست پولی خود را برگزار خواهند کرد.
کد خبر : ۱۲۸۹۳۴
بانک های مرکزی

به گزارش ایبِنا به نقل از سی ان بی سی، قرار است این هفته چندتا از بانک‌های مرکزی مهم، جلسات سیاست پولی خود را برگزار کنند، که شامل فدرال رزرو ایالات متحده، بانک مرکزی ژاپن، بانک انگلستان و بانک مرکزی اروپاست.


تحلیل گران نوشتند: به نظر می رسد سیاست کاهشی شتابان فدرال رزرو با تشکیل کمیته بازار آزاد فدرال در این هفته تضمین شود. آنها پیش بینی می کنند بانک مرکزی ایالات متحده خرید ماهانه اوراق قرضه خود را از ماه ژانویه تا ۳۰ میلیارد دلار در ماه کاهش دهد در حالی که در حال حاضر، میزان آن معادل ۱۵ میلیارد دلار است.


تحلیل‌گران افزودند: دستورالعمل فدرال رزرو در مورد تورم گذرا حذف شده و احتمالن دستورالعمل تورم جدید، نشان دهنده تصمیم به منظور کنترل تورم است. روز جمعه، داده ها نشان داد که تورم در ایالات متحده با سریع ترین روند خود از سال ۱۹۸۲ شتاب گرفته است. سرمایه گذاران اظهار بی اطلاعی کردند و بازارها به این گزارش واکنش مثبت نشان دادند. ری آتریل، رئیس استراتژی مبادلات خارجی در بانک ملی استرالیا گفت: ظاهراً بازارها برای اخبار بدتری آماده شده بودند. وی گفت که فارغ از جلسات مختلف بانک مرکزی،این هفته بازارها در حال بررسی این هستند که آیا آخرین تحولات در مورد اومیکرون می‌تواند احساس خطر را از مسیر خارج کند یا خیر.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها