گزارش ایبِنا از بازار سرمایه؛

شاخص کل بورس به کانال ۱.۳ میلیون واحد بازگشت

شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش  ۱۲۳۳۶ واحدی معادل ۰.۹۵ درصدی به یک میلیون و ۳۰۵ هزار و ۵۷۴ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با رشد ۱۵ واحدی به ۱۸ هزار و ۵۸۶ واحد رسید.
کد خبر : ۱۲۹۰۵۹
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، امروز تالار شیشه‌ای در معاملات اولین روز کاری هفته (شنبه بیست و هفتم آذرماه ۱۴۰۰)، شاهد روند صعودی شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۳۰۵۸ واحدی معادل ۰.۹۵ درصد به رقم ۳۲۳ هزار و ۶۸۳ واحد رسید.


شاخص کل هم وزن نیز، با  رشد ۲۴۷۰ واحدی، عدد ۳۴۶ هزار و ۹۸۰ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۱۵۵۴ واحدی به رقم ۲۱۸ هزار و ۲۵۲ واحد رسید.


همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۱۷۰۵۶ واحد افزایش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۶۶۶ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۱۲۱۳۷ واحد افزایش به رقم ۹۸۱ هزار و ۵۶۸ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۱۵۰۹۵ واحد افزایش همراه بود و عدد دو میلیون و ۵۵۱ هزار واحد را به نمایش گذاشت.



بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی شپدیس، پارسان، کگل، خودرو، فملی و فولاد با بیش‌ترین افزایش، تاثیر مثبتی در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی شفن، تیپیکو و پارس ، بیش‌ترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.


با پایان فعالیت بازار سرمایه در اولین روز کاری بورس در هفته جاری، معامله‌گران بورس ۵ میلیارد و ۴۲۳ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۳۳۱ هزار و ۹۵۷ نوبت معامله و به ارزش ۳۰ هزار و ۹۵۷ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد لبوتان(گروه‌صنعتی‌بوتان‌ ) با ۵ درصد رشد و پس از آن، نمادهای داسوه، کترام، خزامیا و کخاک بود. همچنین نماد معاملاتی غاذر(کشت‌وصنعت‌پیاذر ) با ۴.۹۹ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای غبهنوش، ولملت، ولکار و ولیز قرار گرفتند.



برچسب ها: بورس شاخص بورس
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر