قیمت احتمالی نفت در سال ۲۰۵۰ تا ۳۸۰ دلار در هر بشکه

طبق پیش‌بینی دومین کمپانی تولیدکننده نفت روسیه ممکن است قیمت نفت در سال ۲۰۵۰ تا ۳۸۰ دلار در هر بشکه برسد.
کد خبر : ۱۲۹۱۴۳
نفت

به‌گزارش ایبِنا به نقل از راشاتودی، لوک اویل، تولیدکننده نفت روسیه، گفت که قیمت نفت در هر سه سناریوی تحولات انرژی جهانی تا سال ۲۰۵۰ از ۱۰۰ دلار در هر بشکه فراتر خواهد رفت و تورم و قیمت کربن، قیمت بالقوه نفت را به ۳۸۰ دلار در هر بشکه می‌رساند. در این سناریوی تحول از دومین تولیدکننده بزرگ نفت روسیه پس از روسنفت، جهان بر اهداف اقلیمی متمرکز است، اقتصادهای پیشرو تا سال ۲۰۵۰، به خنثی سازی کربن می‌رسند و انرژی و صنعت جهانی دستخوش دگرگونی اساسی می‌شوند.


لوک اویل گفت: ممکن است تورم، دسترسی مصرف کنندگان انرژی را در سال ۲۰۵۰ کاهش دهد و خاطرنشان کرد که در سناریوی تحول، نفت می تواند در سال ۲۰۵۰ تا ۳۸۰ دلار در هر بشکه برسد، با وجود تورم که بیشترین افزایش قیمت نفت را نشان می دهد و پس از آن به دلیل اضافه قیمت کربن حدود ۷۰ دلار درهر بشکه خواهد بود. دو سناریوی دیگر که لوک اویل در گزارش چشم‌انداز انرژی جهانی تا سال ۲۰۵۰ بحث می کند، سناریوی تکامل سیاست‌های انرژی بین‌المللی فعلی و برنامه‌های ملی با در نظر گرفتن قابلیت‌های فناوری موجود و سناریوی تعادل با فرض تعادل بین دستیابی به اهداف اقلیمی و توسعه اقتصادی است.


بر اساس پیش‌بینی‌های لوک اویل، حتی در سناریوی اجباری اقلیمی تکامل، قیمت نفت در سال ۲۰۵۰ از ۱۰۰ دلار فراتر خواهد رفت و به ۱۲۸ دلار در هر بشکه خواهد رسید. در سناریوی تعادل، قیمت نفت در سال ۲۰۵۰ نزدیک به ۲۰۰ دلار و ۱۹۷ دلار در هر بشکه پیش بینی می شود که تورم بیشتر قیمت بالاتر را به دنبال دارد. لوک اویل گفت که سرمایه گذاری کم می تواند منجر به کمبود مداوم عرضه در این بازار و افزایش نوسان قیمت شود. بدیهی است که پیش‌بینی‌های انجام شده در ابتدای همه‌گیری مبنی بر اینکه جهان قبلاً از اوج مصرف نفت در سال ۲۰۱۹ گذشته، اشتباه بوده است.


وگیت الکپروف، رئیس و مدیرعامل لوک اویل در مقدمه این گزارش گفت، برعکس، به دلیل سال‌ها سرمایه‌گذاری کم در این صنعت به دلیل شوک‌های قیمتی و جاه‌طلبی استفاده نکردن از سوخت‌های فسیلی در اسرع وقت، خطر مواجهه با کمبود انرژی جهانی را داریم. این آخرین هشدار اجرایی صنعت نفت در مورد افزایش نوسان ها و افزایش قیمت نفت به دلیل سرمایه گذاری ناکافی در عرضه جدید برای جبران کاهش تولید از میادین نفتی در حال تکمیل است.

برچسب ها: تورم قیمت نفت
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر