گزارش ایبِنا از بازار سرمایه؛

شروع خوب بورس در زمستان؛ شاخص ۴۰ هزار واحد رشد کرد

شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۴۰۶۵۱ واحدی معادل ۳.۰۸ درصدی به یک میلیون و ۳۱۸ هزار و ۴۶۷ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با رشد ۸۳   واحدی به ۱۸ هزار و ۵۲۳ واحد رسید.
کد خبر : ۱۲۹۱۷۲
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، امروز تالار شیشه‌ای در معاملات پنجمین و آخرین روز کاری هفته (چهارشنبه یکم دی ماه ۱۴۰۰)، شاهد روند صعودی شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۱۰۰۷۸ واحدی معادل ۳.۰۸ درصد به رقم ۳۳۶ هزار و ۹۳۱ واحد رسید.


شاخص کل هم وزن نیز، با  رشد ۹۵۵۴ واحدی، عدد ۳۵۷ هزار و ۷۶۴ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۶۰۱۰ واحدی به رقم ۲۲۵ هزار و ۳۵ واحد رسید.


همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۵۱۲۵۷ واحد افزایش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۷۳۳ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۳۴۳۰۵ واحد افزایش به رقم یک میلیون و ۷۳۳ هزار واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۶۷۶۵۵ واحد افزایش همراه بود و عدد دو میلیون و ۶۳۲ هزار واحد را به نمایش گذاشت.



بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی فارس، فولاد، فملی، شستا، پارسان و کگل با بیش‌ترین افزایش، تاثیر مثبتی در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی امید، نمرینو و ثاباد ، بیش‌ترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.


با پایان فعالیت بازار سرمایه در آخرین روز کاری بورس در هفته جاری، معامله‌گران بورس ۵ میلیارد و ۵۵۰ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۳۸۹ هزار و ۸۴۲ نوبت معامله و به ارزش ۳۹ هزار و ۱۵ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد سیمرغ (سیمرغ ) با ۵ درصد رشد و پس از آن، نمادهای وخارزم، سپید، فسرب و غنوش بود. همچنین نماد معاملاتی کبورس(کارگزاران بورس اوراق بهادار) با ۳.۲۷ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای امید، نمرینو، ثاباد و فاذر قرار گرفتند.



برچسب ها: بورس شاخص بورس
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر