گزارش ایبِنا از بازار سرمایه؛

شاخص کل بورس به کانال ۱.۴ میلیون واحد بازگشت

شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۱۶۳۰۲ واحدی معادل ۱.۱۸ درصدی به یک میلیون و ۴۰۰  هزار و ۱۵ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با رشد ۶۲ واحدی به ۱۸ هزار و ۷۱۹  واحد رسید.
کد خبر : ۱۲۹۲۶۸
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، امروز تالار شیشه‌ای در معاملات سومین  روز کاری هفته (دوشنبه ششم  دی ماه ۱۴۰۰)، شاهد روند صعودی  شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش  ۴۰۴۱  واحدی معادل ۱.۱۸  درصد به رقم ۳۶۵  هزار و ۳۸۳  واحد رسید.


شاخص کل هم وزن نیز، با  رشد  ۵۱۱۶  واحدی، عدد ۳۶۵  هزار و ۳۸۳  واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش  ۳۲۱۸  واحدی به رقم ۲۲۹  هزار و ۸۲۸  واحد رسید.


همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۲۴۲۱۷  واحد افزایش  را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۷۸۷  هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۱۸۱۳۵  واحد افزایش  به رقم یک میلیون و ۶۹  هزار واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۱۳۳۵۲  واحد افزایش  همراه بود و عدد دو میلیون و ۶۸۳  هزار واحد را به نمایش گذاشت.



بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی فملی، فولاد، کچاد، خودرو، کگل و شبندر با بیش‌ترین افزایش، تاثیر مثبت  در روند صعودی  شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی فارس، شفن و کویر، بیش‌ترین تاثیر منفی  را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.


با پایان فعالیت بازار سرمایه در سومین  روز کاری بورس در هفته جاری، معامله‌گران بورس ۶ میلیارد و ۶۹۷  میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۴۸۳  هزار و ۱۸۳  نوبت معامله و به ارزش ۴۰ هزار و ۷۹  میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد شسینا (صنایع‌شیمیایی‌سینا ) با ۶.۵ درصد رشد و پس از آن، نمادهای فرآور، تکشا، قنیشا و خنصیر بود. همچنین نماد معاملاتی غنوش(نوش‌ مازندران‌) با ۴.۲۱ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای سفار، کاذر، ولیز و شپاکسا  قرار گرفتند.

برچسب ها: بورس شاخص بورس
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر