گزارش ایبِنا از بازار سرمایه؛

ریزش بیش از ۲۵ هزار واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۲۵ هزار و ۶۸۰ واحدی معادل ۱.۸۸ درصدی به یک میلیون و ۳۳۶ هزار و ۷۷۶ واحد سقوط کرد. همچنین در فرابورس شاخص کل با افت ۲۵۶ واحدی به ۱۸ هزار و ۱۱۷ واحد رسید.
کد خبر : ۱۲۹۵۷۹
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، امروز تالار شیشه‌ای در معاملات دومین روز کاری هفته (یکشنبه نوزدهم دی‌ماه ۱۴۰۰)، شاهد سقوط همه شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۶۳۵۷ واحدی معادل ۱.۸۸ درصد به رقم ۳۳۰ هزار و ۹۲۲ واحد رسید.


شاخص کل هم وزن نیز با  کاهش ۵۹۴۴ واحدی، عدد ۳۵۳ هزار و ۱۹۴ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۳۷۳۶ واحدی به رقم ۲۲۲ هزار و ۴۱ واحد رسید.


همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۳۳۱۵۰ واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۷۰۲ هزار و ۶۷۹ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۲۰۴۲۸ واحد کاهش به رقم یک میلیون و ۱۹ هزار و ۲۳ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۴۶۶۸۲ واحد کاهش همراه بود و عدد دو میلیون و ۵۶۸ هزار و ۱۶۹ واحد را به نمایش گذاشت.



بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی فارس، فولاد، پارسان، فملی و پارس با بیش‌ترین کاهش، تاثیر منفی در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی خودرو و حکشتی تاثیر مثبت کوچکی در برآورد نماگر کل بورس داشتند.


با پایان فعالیت بازار سرمایه در چهارمین روز کاری بورس در هفته جاری، معامله‌گران بورس ۴ میلیارد و ۸۰۵ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۳۵۰ هزار و ۶۷۷ نوبت معامله و به ارزش ۲۷ هزار و ۲۹۴ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در بازار امروز، بیشترین کاهش قیمت متعلق به نماد فپنتا (سپنتا) با ۴.۹۷ درصد افت و پس از آن، نمادهای شسینا، لخزر، کگاز و فسرب بود. همچنین نماد معاملاتی ولغدر (لیزینگ خودرو غدیر) با ۴.۹۳ درصد، بیشترین افزایش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای دروز، لبوتان و سغرب قرار گرفتند.


برچسب ها: بورس شاخص بورس
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر